RUTA A CAVALL DEL PLA DE CAMPLLONG AL CIRC DELS ENGORGS.

cavall engorgs

Era la tercera vegada des del mes de juliol que intentàvem anar al Circ dels Engorgs a cavall. La  primera,  si no ho recordo malament fou a mitjans de juliol. Sortir des de Prats anant per la vall del Duran fins a Meranges i Gírol, ens va  allargar molt la jornada, pel que  l’arribada a la Pleta dels Engorgs fou passat el mig dia. Massa tard per continuar, a més el camí que des de la Cabana del Tarter hi arribac  – en aquell moment  no es fiàvem del sender que sortia de  l’ esquerra -, era massa exposat pels cavalls,  pel que donaren mitja volta, deixant-ho per un altre dia. La segona fou a finals de setembre. Hi anàrem per Talltendre amb ganes de fer  el cim de la Carbassa i  després baixar als Engorgs. També fou excessivament llarga l’aproximació pel que just  a sobre del Pelat de Talltendre ens vàrem desdir i férem marxa enrere. El passat dissabte aprofitant que el dia encara era relativament llarg (un dia abans del canvi d’ horari), vam  portar els cavalls amb remolc fins el  Pla de Campllong, des d’on teníem previst sortir. Teníem clar que no passaríem per la cabana del Tarter. El camí  pujar pel bosc de pi negre de davant, tenint el riu Duran sempre a l’ esquerra: Passem per un salt d’ aigua (el Sallent, nom repetit a diferents contrades del país) per arribar al pla d’Aigües en forta pujada. Ens trobem en un indret, on son visibles les conseqüències dels allaus. Travessem la Pleta d’Engorgs i trobem, el sender marcat  amb el  núm. 101, que creua el riu per l’ esquerra. Deixem per tant les fites que marquen el camí per la dreta  i que mena a la cabana del Tarter. Aquesta vegada no ens hem equivocat i enllacem ràpidament amb el GR-11 En aquest punt  podem seguir fins el refugi i pujar fins la Portella de Meranges, l’‘altre es seguir el GR fins la Portella dels Engorgs. Escollim fer això darrer per comprovar les dificultats de pujar-hi a cavall, fins la carena. Desfem el camí i per sota dels cims, entre mig dels diferents estanys fem una circular fins la portella de Meranges, el que ens permet veure isards.  Després de dinar tornem al Pla de Campllong pel mateix camí de pujada.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de MUNTANYA, NATURA I ESPORT per descatllar | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent