EN PEP MANTÉ.

Publicat el 31 d'agost de 2009

Em vaig assabentar de la mort del company  Pep Manté durant les  vacances, per una trucada de telèfon. Soc dels que  no vaig poder assistir a l’ acte de comiat. Els advocats mataronins  li devem un merescut homenatge, a qui ha estat un  dels lletrats més importants de la ciutat dels darrers anys. Advocat laboralista – quan ser-ho era de per sí  molt complicat -, de llarga trajectòria  democràtica. Defensor de  totes les  “causes perdudes”. De mil i una iniciatives veïnals, laborals, autogestionades  i cooperativistes. Tot plegat li va  donar un vernís llibertari del que  gaudia practicar en públic i en privat, encara que això li donés una imatge d’ infant terrible entre els membres de la classe social d’origen a qui em sembla, mai li perdonaren  que s’ hagués canviat  de bàndol. Advocat temut pels sectors benestants i a qui se l’imputaven tot tipus de maldats, quan eren actuacions professionals   ben  legítimes fetes en defensa dels seus clients. Fou un advocat que estimava la seva feina, la considerava socialment útil  i  l’ exercia amb certa radicalitat i vehemència  i a vegades amb un excessiu dogmatisme. Però  tot i això, de ben segur que cap dels seus clients hagués gosat criticar-lo per fer-ho. Els seus adversaris  en els tribunals s’ havien d’espavilar si volien debatre amb igualtat de condicions, el que sempre es d´agrair. Ho dic amb coneixement, doncs  en ocasions vaig tastar el pa que donava si se’l trobava a l´altre banda de l’ estrada. Puc doncs assegurar  que  tot i els legítims desencontres,  sempre fou  lleial amb els companys d’ ofici i  en  la  defensa dels seus clients, que  construïa des de la més amb absoluta honestedat amb les pròpies conviccions. En el terreny més personal vaig viure la seva directa  solidaritat, cosa que  sempre li vaig agrair.  Al tornar a   la feina, crec que els advocats de Mataró, ens correspon mostrar en públic el nostre reconeixement professional al company traspassat.

Publicat dins de PERSONES | Deixa un comentari

CARROS DE FOC (i III).

Publicat el 19 d'agost de 2009

Sortim de Colomers , dirigim-nos al Port de Caldes , deixant l’ Estany Mort i apropar-nos a l’ Estany de

Monges.  Seguirem ara el cami de descens fins a la  Restanca i amb forta baixada hi arribem. Al refugi  trobem l’ antic síndic de la Val d’ Aran, cosa que aprofitem per fer petar la xerrada sobre el projecte de Llei de l’ Aran i a la vegada saber si hi ha cap novetat amb la sentència del Tribunal Constitucional, així com les darreres notícies d´aquests dies. El més emprenyador serà  tornar a pujar al Coll. Deixem l’ estany de Mar i ja tornem a ser al  Coll en aproximadament uns noranta minuts. Después de planejar  uns metres, anem  perdent altura, sempre seguint  el camí  que passa per l’  Estany de Monges. Deixem   l’ Estany de Mangades i el Travesany per arribar finalment al  refugi de Ventosa i Calvell on pernoctarem per darrera vegada. Al darrer  dia, ens espera – això ens han dit cada dia -,  el trajecte més dur. Agafem el camí entre grans blocs de pedra, deixant enrrera l’  Estany Gran de Culieto. Seguim  rectes cap el coll de Contraix. Al final no ha semblat tant dur, encara que sí bastant aeri, com ens havíen pronosticat. Baixem fins  l’ estany de Contraix i amb fort  descens que no s’ acaba mai  arribem al final. Amb l’ Aina ens fem les fotografies de rigor i recollim la camiseta que ens acredita haver realitzat  tota  la volta.

CARROS DE FOC (II).

Publicat el 16 d'agost de 2009

El trajecte que ens porta del Refugi Josep Mª Blanc a Mallafré, és una de les etapes més agradables  i satisfactòries per  qualsevol enamorat de la muntanya. Cal anar primer  al Coll de Montestero, que es troba  just al costat del Pic de Peguera ( 2.700 metres).  El descens per la vall,  fins a l’ Estany de Sant Maurici i els Encantats,  ens va deixar literalment “bocabadats”. Al arribar al Refugi Mallafré ens cruspim els “picnics” que ens vàrem preparar al Blanch i tot seguit ens dirigim al Refugi d’ Amitges on farem nit. A l´endemà,  després de seguir el camí per  l’  Estany Gran d´Amitges, entrarem a la Val d’ Aran pel Port de Ratera. Vistes a Baqueira i a la Bonaigua i per uns “breus” moments cobertura telefònica. Cal desviar-se a la dreta,  per no anar directament a Colomers. Així ho fem. Baixada suau que ens porta al  Refugi de Saboredo. Després de segellar el “forfait” que acredita el nostre pas, sortim  per sota del  “Lac de Baish” per anar guanyant altura  fins el “Colh de Sendrosa”. El descens és accentuat i relliscòs  fins ben a prop dels “Lacs de Cloto ( Baish i Naut)”. Passem pel “Lac Long de Colomers” fins a la presa i en cinc minuts al refugi del mateix nom. Ja només ens manquen  dues etapes pel final, ons ens espera el “temut” Coll de Contraix.

CARROS DE FOC I.

Publicat el 10 d'agost de 2009

Acabem la segona etapa del Carros de Foc, amb la sorpresa que al Refugi Josep Maria Blanc , els usuaris  tenim a la nostre disposició un ordinador. Escric cansat  per les dues jornades que portem acumulades, amb  la sort de no haver-nos  mullat massa. ja que ahir al sortir de Caldes de Boí. semblava que s’ obria el cel.  Fins a Estany Llong hem utilitzat les capelines. Després ha anat amainant. Ahir, d’ Estany LLong a Colomina,  trajecte llarg  però sense masses dificultats,  direcció  Dellui, amb les agulles del mateix nom, que no hem vist massa bé per la boira,  fins el coll, passant per l’ estany  de Dellui. De baixada cap a l’ estany Tort  i el Refugi de Colomines. Avui de bon matí, ens hem dirigit cap el Coll de Saburó, acompanyats pels isards, deixant els estanys de  Colomina i Mar , pujant pel Pas de l’Os. De baixada hem deixat els estanys  Cap del Port ,  de la Llastra i  Negre fins arribar al Refugi , just al costat de l’ Estany Tort de Peguera.

PUIGPEDRÓS.

Publicat el 5 d'agost de 2009

Pujarem la muntanya dels dos noms. Puigpedrós pels catalans del sud, Campcardós pels del Nord. Ho fem per la ruta normal. Del Refugi a les Mulleres i d´aquí al cim. Panoràmica altre cop esplèndida. Del Canigó a l’ Aneto. Fem petar la xerrada amb un “colega” entés amb art i amant de la muntanya. Faig una foto a la Núria i el seu fill Albert i baixem  per una tartera  potser massa dreta que se’ns obra a prop del Pedró de la Tossa i que s’ acaba al costat de l’estany del Mal. Després ens dirigim al de Malniu i cap el cotxe que hem deixat de bon matí  a l’ aparcament del Refugi. A Meranges ens espera en Cinto i l’ Oriol a Can Joan, on recuperem forces tot dinant.

CARROS DE FOC: EL PROJECTE.

Publicat el 1 d'agost de 2009

Dissabte  ú d´agost. Començo vacances pujant el Puigmal. Serà un bon entrenament pel que m’ espera  d’ aquí set dies. Amb la meva filla gran l’ Aina,  dedicarem  la segona setmana de vacances a fer  la travessa ” Carros de Foc”. Si no hi ha cap contratemps ,  el 8 d´agost ens traslladarem a Caldes de Boí, per  l’ endemà iniciar la marxa des del Refugi d’ Estany Llong fins  la Colomina. El deu  farem més tranquilament el camí fins el  Josep Maria Blanc. L’ onze cap el Refugi  Mallafré  per a pernoctar al d’ Amitges. El dotze cap a Saboredo i el  Colomers. D’ aquí ,  dijous 12,  cap a la Restanca i el Ventosa Clavell, deixant pel darrer dia el temut Coll de Contraix fins donar la volta complerta arribant al lloc d’ inici i de tornada cap a casa. Espero  poder explicar-vos les incidències de tot plegat i que les forces no ens fallin.