No entenc quina utilitat té voler mantenir una dialèctica democràtica amb el PP. Per al PP la democràcia és un escenari més a través del qual vèncer i imposar. No té sentit voler traure-li els colors de la vergonya democràtica perquè no en té, de vergonya democràtica. No té sentit demanar-li que com a partit demòcrata hauria de retirar al dictador Francisco Franco el títol d’alcalde honorífic de la ciutat de Xàtiva perquè no n’és, de demòcrata. No té sentit exigir-li que actue d’acord amb uns valors democràtics perquè el PP, la seua militància, bona part del seu electorat, provenen dels budells d’aquell règim totalitari i corrupte. I criminal. No poden renunciar a la seua identitat política, als seus símbols, als seus herois.
No té sentit tampoc demanar-los que vinguen a l’estació de trens de Xàtiva per recordar i homenatjar les víctimes del bombardeig de 1939, com han demanat al PP els regidors de Compromís. Que algú del PP apareguera en aquest acte seria una gravíssima ofensa a les víctimes d’aquella atrocitat. Siga l’actual alcalde de Xàtiva Alfonso Rus qui hi acudira o qualsevol altre membre del seu partit. Seria una ofensa perquè el PP prou que es vanaglòria de ser encara hereu de la victòria feixista sobre la II República. I és una incongruència que un partit democràtic demane al PP la seua participació en l’homenatge a les víctimes d’aquell acte criminal. De la mateixa manera que seria considerat incongruència i despropòsit que algú convidara a membres d’un partit neonazi a participar, en nom de no sabem quina mena de “consens”, en un homenatge a les víctimes dels camps de concentració d’Auschwitz o Mathausen; seria considerat incongruència i despropòsit que algú convidarà a un homenatge a les víctimes de la massacre d‘Srebrenica els serbis seguidors de Ratko Mladic .
Cadascú ha d’ocupar el lloc que li correspon. Els demòcrates de Xàtiva, al costat de les víctimes del franquisme criminal; el PP lloant i fent honors als botxins feixistes del franquisme criminal.
El millor homenatge que se li pot fer a les víctimes del bombardeig de l’estació de Xàtiva, a tots els xativins assassinats a la Casa Blanca, a Paterna i a les presons franquistes… el millor homenatge dic, seria que el PP no tornara a governar l’ajuntament de Xàtiva, perquè amb la seua derrota derrotaríem definitivament el franquisme criminal i els seus hereus polítics. Llavors el criminal Francisco Franco Caudillo de España por gracia de Dios deixarà de ser alcalde honorífic de Xàtiva, tornarà la democràcia a Xàtiva i les víctimes del franquisme criminal tindran el record i l’homenatge que es mereixen. Mentrestant, deixem que el PP pense i actue com allò que és, que lloe i honore el seu estimadíssim dictador, que insulte les víctimes del franquisme com només saben fer-ho els franquistes. Quan es morirà el gos (el PP), amb ell es morirà la seua infame ràbia (el franquisme).
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Salut
Segons es veu el nan de veu de piulet tenia molts amics.