Catalunya, durant l’edat mitjana, es va posicionar al "mapa del món" per que tenia el port de Barcelona i controlava el comerç a la Mediterrània Occidental. Sense necessitat de passar per Madrid.
Si volem que Catalunya es visibilitzi en el món del segle XXI, el món de la globalització, necessitarem ara un aeroport intercontinental que ens connecti directament amb el món. Sense passar per Madrid.
Catalunya necessita un aeroport intercontinental.
Catalunya necessita un aeroport que ens permeti volar directament, sense escales, a Singapur, a Buenos Aires, a Bombay, a Los Ángeles, a Tokyo, a Moscou, a Cape Town o a Nova York, sense haver d’agafar un metro + un taxi + un vol local.
I no és una qüestió de "competència" amb la "ciudad-hermana" de Madrid. Ni es tracta d’una reivindicació identitària i provinciana. Es tracta d’una necessitat purament econòmica. Es tracta de poder competir en igualtat de condicions que els nostres competidors directes que sí que disposen d’aquesta infraestructura. Es tracta que les inversions internacionals "aterrin" a Catalunya i no que "aterricen" en Madrid i hagin d’agafar, si és que encara els queden ganes, l’AVE per acostar-se a casa nostra… Es tracta que Catalunya segueixi generant riquesa i que aquesta repercuteixi en un major benestar i en una major prosperitat de la nostra societat. Com veieu, no es tracta, doncs, d’una reivindicació identitària, provinciana i "barretinaire".
Es tractarà, doncs, que el futur alcalde de Barcelona sigui capaç de reivindicar amb claredat, sense embuts, que Barcelona necessita aquesta infraestructura i que no val a jugar amb retards "polítics" a l’espera dels resultats d’unes eleccions municipals.
Es tractarà, doncs, que el govern de Catalunya defensi amb valentia la necessitat que aquesta infraestructura s’ubiqui al Prat per a seguir millorant la competitivitat de les nostres empreses.
Es tractarà, doncs, que els agents econòmics, socials i ciutadans de la ciutat i del país, de manera unànime i conjunta, es posicionin clarament a favor que la nova terminal de l’aeroport del Prat pugui ser un hub intercontinental.
No es tractarà, en qualsevol cas, d’un debat identitari, d’un debat "nacionalista". Es tractarà, d’un debat social. Un debat econòmic. Un debat, en definitiva, sobre el benestar de les persones que hi vivim i que hi treballem, a Catalunya.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Passar per Madrid ho imposa Madrid (Espanya vull dir), però també els polítics i els poders fàctics que ofereixen noves glòries a Espanya.