25 de maig de 2012
Sense categoria
0 comentaris

El Consorci del Montsec rep la visita d?unes 30.000 persones a l?any

Convertir el territori en una marca amb personalitat pròpia: aquest ha estat el punt de partida de la taula rodona que s’ha celebrat aquest dilluns a la tarda en el marc de la 9a Setmana de la Comunicació. Amb el Montsec com a principal protagonista, el director de la CPC-UdL, Miquel Pueyo; el cap de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de l’Obra Social de Catalunya Caixa, Miquel Rafà; l’escriptor i especialista en turisme, Vidal Vidal; el director científic del Consorci del Montsec, Salvador Ribas, i el periodista Lluís Visa han reflexionat sobre la necessitat de crear un patrimoni propi que ofereixi oportunitats econòmiques i socioculturals al territori.

“La marca està associada a un logotip i, en aquest cas, el logotip és la fauna i la flora”. Així de contundent s’ha mostrat el periodista Lluís Visa, qui ha sigut l’encarregat de moderar una xerrada que s’ha allargat pràcticament dues hores, a través de les quals s’han anat descobrint els secrets d’aquesta zona muntanyosa que comparteixen Catalunya i l’Aragó. És per això que la tasca del Consorci del Montsec és vital per aconseguir el desenvolupament integrat de l’àmbit turístic, social i econòmic de la zona: com a mostra, un botó. L’any passat, el Consorci va rebre la visita d’unes 30.000 persones, segons el seu director científic, Salvador Ribas, qui aposta per potenciar el turisme com a estratègia per fer créixer el territori.

Un territori que ha demanat la certificació del Montsec com a destí turístic Starlight. Es tracta d’una certificació que s’atorga a llocs amb cels especialment foscos que es converteixen en espais idonis per gaudir de l’astronomia i el medi nocturn, segons el cap de l’àrea de Territori i Medi Ambient de l’Obra Social de Catalunya Caixa, Miquel Rafa, qui també ha aprofitat l’ocasió per desvetllar els trets més característics d’aquesta zona amb múltiples possibilitats, entre les que destaquen l’astronomia, l’hostaleria, el turisme i la ramaderia. És per això que l’escriptor i especialista en turisme, Vidal Vidal, ha explicat l’encert de l’eslògan “Un univers per descobrir”.

La xerrada ha anat acompanyada d’un planetari portàtil que el Consorci del Montsec ha instal•lat al Claustre de la Pensativa de l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida. Un degoteig constant de persones ha visitat una instal•lació que permet imaginar i traslladar-se al cel negre del Montsec, un dels seus trets més distintius i que ben aviat podria ser patrimoni de la Unesco.

A continuació, la 9a Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida ha acollit una xerrada sobre Enologia i Territori. Ho ha fet de la mà de Tomàs Cusiné, el president de la Ruta del Vi de Lleida, i d’Ivà Gallego, enòleg del celler Lagravera. Tot i que el consum de vi ha disminuït de forma important a Catalunya, el turisme enològic ha augmentat a les terres lleidatanes. Aquesta situació, explica Cusiné, afavoreix una identificació entre vi i territori i, al mateix temps, aconsegueix fer créixer el volum del turisme al nostre país.

La jornada d’aquest dilluns ha tancat portes amb una xerrada d’Ivà Gallego, enòleg del celler Lagravera, una antiga gravera convertida en una vinya singular.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!