“La marca és identitat”

La 9a Setmana de la Comunicació de la UdL ha donat el tret de sortida aquest divendres a la tarda amb una introducció teòrica del concepte marca. Personalitats com la delegada del Col·legi de Publicitaris de Catalunya, Sílvia Ibàñez, la Maximizer Coordinator de Google a l’Estat espanyol, Marta Gràcia, o el consultor i formador en màrqueting, Juan Pablo Eslava, han fet reflexionar sobre els secrets teòrics de la comunicació corporativa en una Sala Víctor Siurana plena de gom a gom.

Amb el Saló Víctor Siurana de l’edifici del Rectorat de la UdL ple fins la darrera cadira, s’ha inaugurat la 9a Setmana de la Comunicació a la Universitat de Lleida amb les presentacions del vicerector d’Activitats Culturals, el Dr. Joan Biscarri, el degà de la Facultat de Lletres, el Dr. Joan Busqueta, el director de la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL, el Dr. Miquel Pueyo, i el coordinador de la titulació de Comunicació i Periodisme Audiovisual de la UdL, el Dr. Joaquim Capdevila.

A continuació, la delegada del Col·legi de Publicitaris de Catalunya a Lleida, Sílvia Ibàñez, ha estat l’encarregada de moderar la primera taula rodona de la 9a Setmana de la Comunicació: “Gestió de marca. Introducció Teòrica”.
Ha iniciat la sessió bo i definint el concepte de marca, tot apuntant que “tan les persones com les marques són úniques i diferents: per això són semblants”.

Seguidament, la
Maximizer Coordinator de Google a l’Estat espanyol, Marta Gràcia, ha explicat la seva experiència en aquesta empresa global, basant-se en el perquè de la importància de la comunicació en un àmbit com en el  que es mou Google, de caràcter tecnològic i científic. Així mateix, des de la seva dilatada experiència, ha volgut  aconsellar el nombrós alumnat de Comunicació i Periodisme present entre el públic sobre què es poden trobar després dels estudis realitzats a la Universitat. En definitiva, ha dit: “és important que cadascú trobi la seva virtut: per això l’hem de descobrir”.

Per altra banda, el consultor i formador en màrqueting Juan Pablo Eslava ha marcat tres objectius per captar durant la mateixa sessió en que ens trobàvem. U: transmetre alguns punts de vista sobre la marca; dos: abordar algunes problemàtiques actuals sobre la qüestió; i, tres: consolidar la marca com a avantatge competitiu. Juan Pablo Eslava, segons pròpia confessió, “es sent molt bé ensenyant a la societat tot el que aquesta li ha ensenyat”. Per tant, queda palesa la seva definició de marca, ja apuntada per d’altres, sintetitzada des del seu punt de vista: “La marca és identitat”.

Des d’una altra posició, ja, el consultor i formador en màrqueting Juan Pablo Eslava, ha subratllat la gran importància de les marques, el seu funcionament i, sobretot, el seu origen: “La competència és la causa de la marca”. A partir d’aquí, ha fet un repàs de les campanyes publicitàries, tot extraient-ne les característiques de les quals estan impregnades i, també, els seus punts forts i febles.

Autors i autores: Alumnes de Comunicació i Periodisme Audiovisual i Filologia Catalana de la Universitat de Lleida.  

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *