Casal Despertaferro!

Lluitant des de 1991 per les llibertats nacionals i socials del nostre país des d'una òptica de ciutat.

5 de febrer de 2013
0 comentaris

Crònica de la Xerrada sobre la Importància del Moviment Estudiantil

El divendres, 1 de febrer, unes vint-i-cinc persones van assistir a la xerrada que el SEPC de Reus va organitzar sobre la Importància del Moviment Estudiantil a l’actualitat.
 
En aquest acte hi van participar una militant del SEPC de Reus, una militant més del SEPC de la Universitat Rovira i Virgili (URV), i un càrrec nacional del mateix sindicat.
Es va parlar sobre les noves lleis que s’estan aplicant a l’ensenyament de l’estat, i que especialment, estan afectant als instituts i universitats d’arreu dels Països Catalans.
Segueix..

En primer lloc, es va parlar de la nova normativa que va proposar el ministre d’educació, José Ignacio Wert, la que planteja l’extracció de beneficis per part d’empreses privades d’instituts i universitats públiques, així com l’atorgament  de subvencions basant-se en una nota de tall que la mitjana de l’institut ha d’igualar o superar, entenent així que els centres amb resultats acadèmics més baixos, deixarien de rebre subvencions de l’estat, aïllant econòmicament, d’aquesta manera, alguns centres. Aquesta reforma també comportaria menys autonomia, els directors dels quals podrien rebutjar, justificadament docents de l’institut i fer entrar gent externa al seu favor. Tot això comportaria tràfic d’influències a l’hora de contractar docents. També es farien llistes on els instituts, tan públics com privats, es classifiquessin per prestigi. Dels més als menys prestigiosos, cosa que comportaria un encapçalament de col·legis privats i/o concertats. Parlant també de classificació, seria possible que amb la implantació de la LOMQE, es diferenciarien els centres per sexes.
 
A part d’això, permetrà als centres privats i concertats, adquirir ingressos realitzant activitats complementàries, sense tenir res a veure amb l’educació.
 
També es canvia el sistema d’assignatures; A més, del total d’assignatures, un 50% es realitzarien en castellà, i l’altre 50% en català, al principat de Catalunya. Dins el tema d’assignatures, també s’ha de destacar que la història es deixaria d’ensenyar a 2n d’ESO, i fins al Batxillerat no es tornaria a fer. També inclou que la Llengua Catalana passaria a ser especialitat, és a dir, una assignatura optativa, i per tant, menys important i relegada a un ús folklòric, sense requisits docents ni acadèmics en termes acadèmics.

 Canviant de tema, el Batxiller ara s’hauria de pagar, deixant així molta gent amb una renda baixa amb una càrrega més afegida al seu dia a dia, cosa que condiciona l’accés de l’ensenyament a les classes populars. A més, els Cicles Superiors deixarien de ser públics per passar a ser concertada.

 
També inclou l’afegiment de les Revàlides i la supressió de les PAU. Les Revàlides són uns exàmens al final de la ESO on et jugues el 30% de la nota. És a dir, et jugues gairebé els 4 anys de la ESO en uns exàmens al final del cicle. Referint-nos a la supressió de les PAU, cada universitat realitzaria pel seu compte les mesures adequades com a proves d’accés, ja sigui una entrevista, un examen, una prova…
 
Amb tot això, és fàcil deduir que el moviment estudiantil en aquests moments és més important que mai, ja que ens estan oprimint l’ensenyament i l’educació per totes bandes.
 
Perquè LA LLUITA DE CLASSES COMENÇA A LES AULES!!!

SEPC-REUS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!