VOLTA AL PEDRAFORCA AMB BTT 06.09.2009

Com ja es tradició a aquesta època de l’any, fem tirades mes llargues i rodadores per fer front a la dura “Volta a  la Cerdanya” de Probike i aquest any no ha de ser menys.

Diumenge 6 de setembre :

Deixem el cotxe als peus del Santuari de Queralt (Berga) sobre les 8h. i sortim direcció Rasos de Peguera per la carretera. Al cap de poc la deixem per pujar tot serpentejant  fins el Santuari de Corbera, continuem i tot seguit arribem al Pla de l’Estany (estany sec que fa un racó súper especial). En aquest punt entrem a un corriol dels que fan afició, preciós, tècnic i un 98% ciclable que ens portarà fins el poble de Peguera.

Aquest poble abandonat , situat als peus d’una petita paret calcària  i envoltat de pastures …es un lloc fantàstic. Seguim el GR107 direcció la Roca gran de Ferrús i la Gallina Pelada, passant pels peus de la gran paret de còdols i conglomerat fins la Font del Pi . Aquí comença una curta però dura pujada fins el Portell de Griells , tot seguint el GR107.1 cap el poble de Bonner o el que en queda d’ell. Al cap de poc, arribem al molí d’en Güell, per tornar a pujar en bona pista fins el coll de la Trapa. Després d’un petit descens tornem a pujar direcció el refugi Lluís Estasen. En aquest tram passem just per sota de la monolítica i espectacular paret de la cara Nord del Pedra convidant-nos a flipar de l’espectacle. Continuem fins el Collell i fins el coll de les Bassotes , punt en el qual havíem de començar la pujada fins el cim del Comabona (Cadí). Però contemplem la pujada … es veu molt dura i encara ens queden 8km i 700m de desnivell …hem de tornar a Berga i son quarts de dues …el seny s’imposa i decidim no fer el cim i deixar-ho per una altre ocasió.

Seguim direcció a Gósol retrobant el GR107 aquest tram es esplèndid, corriol tècnic i amb vistes, què mes es pot demanar! . Un cop a Gósol carretera fins el coll de la Trapa i   així completem la volta al Pedraforca tot creuant l’itinerari de pujada . Tornem a  pujar (això ja sembla una mania persecutòria) fins haver passat un km  la Pleta de la vila .En aquest punt girem a la dreta per una pista , que de mica en mica va pujant i ens regala  unes vistes perfectes de la cara sud del Pedra , que ens animen i reconforten fins el Portet …Ens quedem flipats un altre cop! . És un coll inhòspit i preciós que convida a estirar-se i a la contemplació  però es tard i encara queda camí per fer.

Retrobem el GR107 en forma de corriol de muntanya, dur, difícil, i amb trams a peu que ens porta per sota les parets del cim de la Roca Blanca fins un collet penjat anomenat L’estret. Per mi, aquí comensa la part mes espectacular de la sortida. Fem un descens cafre de veritat per la Canal Gran que ressegueix tota la gran paret del Ferrús. Amb alguns trams a peu, seguim el GR fins altre cop al poble de Peguera , ara  des d’una altre panoràmica i amb llum de tarda  que no fa altre cosa que augmentar la bellesa d’aquest preciós racó de món. Seguim GR107, que  es el ja conegut i divertit camí miner, que ens portarà als peus del Santuari de Queralt tot passant per la casa nova de les Garrigues.

Per fi arribem al cotxe als vols de les 7h, amb els “alacrans”a flor de pell  però amb el somriure als llavis per haver recorregut de sol a sol per uns paratges tant especials .

A reveure,
Martí Montserrat

-105 km aproximadament
-2800 m desnivell
-Volta disfrutada  pels corriolaires Albert Gomes i Martí Montserrat
-Les fotos d’en Martí: clica aqui.