UNA PROPOSTA DIFERENT AL PUIGSACALM 27.05.2012

Per Andreu Calvó

Amb en Sebastià, ja feia temps que volíem fer aquesta sortida, però fins al passat diumenge no ho varem conseguir. Es tracta d’una volta per les canals equipades de la zona i una petita joia de via d’escalada que ressegueix l’esperó de Puig dels Llops. A priori una via de 200 metres de recorregut amb 4 llargs amb passos de V+ i la resta més senzill.

Després d’esmorzar al Vertisol de Les Preses, anem fins a Joanetes. Del costat de l’esglesia, surt un corriol que de seguida s’enfila, i a bon ritme arribem al trencall, que ens marca la roca d’el Barret, un flanqueig per un corriol estret però molt ben fressat, ens deixa al peu de la canal dels ganxos.

Aquest primer tram de ferralla ens ajuda a escalfar una mica els braços pel que vindrà d’aquí una estona. Arribem al coll de Joanetes, agafem el camí dels Burros, i en un tres i no res ens plantem a la vertical de la via. Grimpem una 30 de metres i arribem a peu de via, la boira ens envolta, però en cap moment arriba a molestar. Des de sota, veiem els primers parabolts, els equipadors han fet una bona feina aprofitant els trams de roca mes compactes. Ens repartim els llargs i comencem a escalar, mes ràpid del previst i sense cap entrebanc arribem al Puig dels Llops amb un somriure d’orella a orella, una via molt ben equipada, llargs molt variats i reunions molt còmodes, que mes podem demanar?

La tranquilitat de la que hem gaudit fins ara desapareix, comencem a trobar gent per tot arreu, arribem al Puigsacalm, i sembla  la plaça Catalunya en hora punta. Marxem depressa cap al Collet de Clivillers, agafem el camí dels Burros, resseguint per sota tota la cinglera del Puigsacalm, deixem endarrere l’esperó i flanquejant per sota el Puig Corneli, anem a cercar el darrer tram equipat del dia, la Canal Fosca o dels ganxos nous, molt mes entretinguda que la dels ganxos vells, arribem de nou al Barret i cap a vall que fa baixada. Som a Joanetes cinc hores mes tard, cansats però encantats de la volta que ens ha sortit.

Espero repetir-la amb qui vulgui!!!!