REPETIM EL MONTALT 16.12.2007

La sortida del diumenge va ser multitudinària: dotze corriolers ens trobàrem a la plaça. A la majoria, el fred no ens espanta. Entre riallades i comentaris passats de volum, amb el perill de rebre una gallerada d’aigua, decidírem d’anar cap a llevant. Objectiu: esmorzar a Torrentbò.

Anem a Llavaneres per les Cinc Sènies i prenem la carretera fins a Sant Vicenç. Fins aquí al Tricorni li ha anat bé. Al poble agafem el camí de pujada que vam fer fa quinze dies. Pel torrent dels Galiots fem l’aproximació al que serà la llarga i extrema pujada pels boscos del Ranxo i enllaçar amb l’antic camí de Can Montalt. Si, la primera enfilada ha estat forta amb repetjons molt costeruts i amb poc marge per recuperar. En arribar a la pista en Jordi s’ha col·locat al davant per guiar-nos per nous corriols de la zona. Travessada la finca de can Montalt, hem pres el camí que du tot flanquejant per damunt les capçaleres del torrent d’en Curt i de la Marsa fins les cases més altes de la urbanització dels Tres Turons. Molt bonic i divertit camí que tot i la seva poca pendent ens fa gaudir de valent.
A tocar de les cases ens reagrupem per davallar, ara si, per fort pendent i arribar gairebé a Torrentbò pel torrent de la Marsa. A la part baixa del rial, tornem a enfilar cap a ponent per voltar una altre vegada el torrent d’en Curt, i a tocar de la riera de Torrentbò i passant per la Plana d’en Rata, baixem en ràpid descens fins la carretera. Ens entaulem de seguida al restaurant on en Manel se’ns acomiada.
Esmorzem fort i aquesta vegada amb vi batejat amb gasosa. Els coca-coles no manquen, però. Veiem el “germà” d’en Martí com és habitual en aquest restaurant.
Quan decidim d’emprendre la sortida havent esmorzat, baixem pel camí de Santa Cecília fins l’encreuament de la riera i el camí del Remei. Aquí ens acomiadem de la colla l’Adrià i jo que continuem fins a Caldetes i per la via fins a Mataró. La colla seguí pel Remei, Can Gelpí, etc. Esperem que ens ho contin amb detall i pugui aparèixer al bloc.

Fins la propera,
Joan Lladó.

Els corriolaires: Adrià T., Albert G., Andreu C., Carles LL., Enric S., Giovanni L., Joan LL., Jordi C., Manel T., Marcel T., Martí M. i Valentí T.

Distància recorreguda: 37 km. (Adrià i Joan)
Desnivell acumulat +: 960 m.