PEL LLEVANT D’ARGENTONA, RIUDEMEIA I CÉLLECS 04.05.2008

En Giovanni apareix a la plaça amb els estris de filmació. En el darrer diumenge abans de travessar la bassa vol ajustar els suports del casc per obtenir uns bons enquadraments en les preses de pujada i baixada. Fa bé, perquè jo, encara és hora que em miri res del meu equip de vídeo, suports, casc, bateries, cintes, etc. Com sempre, el darrer dia, em tocarà córrer com un esperitat. Per tot, no es pot pas estar.

Proposo, que fa dies que no hi vaig, d’anar cap a Céllecs i els verals prehistòrics. Com que no hi ha objeccions, cap allà anem. Però no ho fem pas directament. Abans travessem el veïnat de Sant Jaume i anem fent la viu-viu fins el Rovell de l’Ou. En entrar a Riudemeia, ja hem gastat més d’una hora.

Enfilem de dret per l’obaga de Riudemeia fins el Turó d’Aqüença. Travessem Òrrius, grimpem tot fent cabrioles per arribar a la pista i a Sant Bartomeu ens hi trobem el Sec amb la bici però amb els estris d’escalada. Ens diu que en breu s’apuntarà. Nosaltres l’engresquem.

A la zona de contra-vent, en Giovanni prepara la càmera per filmar el descens fins la Roca de les Orenetes. El vídeo el vam veure ahïr a la nit (dijous 15) i malgrat que l’enquadrament era una mica massa amunt, hom havia d’estirar el coll per sortir en acció, la sensació de velocitat, l’estabilitat de la imatge i la gran obertura donaven molt de realisme en la davallada. Tot el contrari que en la pujada, que tot i ser força pronunciada, semblava que anéssim en terreny planer.

Esmorzem a La Roca però abans en Marcel se’n torna a casa.

Quan reprenem la marxa, a la carretera de Parpers a l’alçada de can Company de Baix, l’Adrià, l’Àngel, en Valentí i jo marxem cap a casa per la carretera. Al coll però, agafem la via romana. D’asfalt ja en teníem prou.

Fins ben aviat,
Joan LLadó.

Els corriolaires: Adrià T., Àngel V., Pep F., Giovanni L., Joan LL., Jordi C., Manel T., Marcel T., Martí M., Valentí T.
Desnivell acumulat +: 1.300 m.
Les fotos: clica aquí.
El vídeo d’en Giovanni, properament: clica aquí.