ÒRRIUS, NO PAS SANTA AGNÈS 6.12.2007

Per la santíssima constitució, que segons un dels seus pares, gràcies a ella els espanyols hem viscut gairebé 30 anys de benestar, -ja ho pot ben dir, perquè per l’altra banda, els catalans, la passem molt magre- també vam sortir i no precisament per celebrar tan assenyalada data. Ara, els treballadors hem d’agrair que gràcies a aquests papers que tan ens tenen embolcallats, tinguem cada començament de desembre aquest extraordinari pont. Vam celebrar quelcom més profitós: l’aniversari de l’amic Valentí. Per molts anys!!!

A la plaça hom digué: “Anem a esmorzar a Santa Agnès”. Algú altre:”Acostem-nos a Sant Bartomeu i baixem.” Doncs som-hi. A Argentona enfilem per can Riera, en direcció al Turó dels Oriols, passem per la Barca i davallem fins la font Picant. Travessem el poble i a can Pata comencem la costeruda pujada per les tres fonts: de les Oliveres, de la cua Llarga i d’en Baló. Abans de la darrera, tombem a l’esquerra per flanquejar pel mig del bosc fins la pista. Tot seguit la travessem per baixar, entre el matollars, cap a la Feu i prendre el corriol que per la vessant solana del torrent de la Feu, ens menarà al Pla dels Matxos.

Per la pista i en direcció a ponent, arribem als peus del Turó de Matacabres i prenem el camí que voreja aquest pel vessant de Clarà fins tornar una altre vegada a la pista. Al coll de Gironella canviem de plans car és massa tard per anar a Santa Agnès. Decidim doncs de fer el descens fins a Clarà i tornar al mateix coll tot pujant per can Patota i can Manyana. La grimpada ha estat molt esportiva. Els ronyons s’han fet sentir. Arribem al coll amb un somriure entre-orelles.

Seguim per la pista fins a cal Truc i un pèl més endavant, fem la trialera de la línia elèctrica i enllacem el camí que davalla fins a can Blanc. Hi ha ganes de gresca i continuem baixant per la trialera que segueix el torrent de can Blanc fins a Òrrius. Com és habitual, pels camins que hem passat no ens hem creuat ni un sol ciclista. A les botigues es venen moltes bicis i no pas d’anar a passeig. Que potser s’estan als balcons?

En Manel ens vol fer passar pel pont del barranc que parteix el poble i així ho fem. Mentre esmorzem a can Jordi, es proposen sortides nocturnes sense bici que, una vegada passades les festes nadalenques, es concretaran. Hi ha corriolaires molt pendons. Agraïm l’esmorzar d’aniversari d’en Valentí.

Dels sis que som, quatre marxem cap a casa pel camí dels burros. En Manel i en Jordi continuen cap a Sant Bartomeu.

Fins la propera,

Joan

Els corriolaires: Jordi C., Manel T., Valentí T., Anscari N., Sergi C. i Joan LL.