MONTSENY, NO 16.08.2008

El divendres, dia de la Mare de Déu d’agost, tot tornant de vacances a Picos, em trucà en Martí per si volia sortir l’endemà a fer una sortida d’entrenament. Vam quedar a dos quarts de vuit a la plaça. La idea que teníem era d’enfilar-nos cap el Pla de la Calma per poder fer quilometratge i per travessar ràpid i amb una certa gràcia la Serra de Marina, vam començar pels camins dels Misser.

Quan érem enfilant a mig camí de la Torrassa i plantats davant nostre enmig d’una cruïlla, coincidim amb els amics Marcel i Valentí, que tot riallers, ens esperen. Vés per on! Ens retrobem per casualitat després de les vacances en plena activitat. I aquí s’acabaren els plans d’entrenament. Per unanimitat, i després d’haver garlat una bona estona, com no podia ser d’una altra manera, en Martí i jo decidim d’acompanyar-los en la seva ruta i acabem esmorzant a Dosrius.
Baixàrem plegats per la riera fins a can Matabens i allí ens acomiadàrem. En Martí i jo continuàrem pujant cap a la Font d’en Quico pel camí vell i el Mal Pas. Després el Coll de Gironella, Coll de Porc i, a can Tarascó, tombàrem cap a Vilanova del Vallès per anar a veure les coves d’en Nadal. Una vegada vistes, tornàrem baixant pel torrent de Santa Quitèria. per anar a pujar el corriol de les Orenetes. Volguérem seguir un senderó que trencava el camí però aquest ens tornà en fort ascens un altre cop a la pista d’Òrrius. Vam anar cap a Òrrius a refrescar-nos i vam fer el darrer descens per Riudemeia.
Tot i que no vam fer el previst, el quilometratge no va estar gens malament.Fins l’endemà,
Joan LLadó.

Els corriolaires: Valentí T., Marcel T., Martí M. i Joan LL.
Desnivell + acum.: 1400 m.