MATINAL PER LA MOLA 28.10.2014

Sortida per canals, cims i racons poc transitats del parc.

Amb en Joan sortim a fer un tomb pel Parc de Sant Llorenç del Munt i concretament per la falda Est de la Mola, on el relleu escarpat dona joc per fer una sortida divertida i diferent. Deixem el cotxe a l’aparcament del dipòsit a tocar del Camí dels Monjos i senyalitzat com a PR C-31. Comencem la sortida pel camí anomenat Matiner fins trobar el torrent del Sot de la Codolera, on trobem un viarany costerut que ens guiarà de ple al cim del Gurugú.

Dies enrere tot preparant la sortida,  vaig llegir aquest nom tant especial al mapa de l’Alpina i em va despertar la curiositat. Un cop hi vàrem ser, es tracta d’un petit turó escarpat sense gaire rellevància, però amb molt bones vistes sobre les verticals parets de Font Soleia i de la cara Est de la Mola.

Seguim el Camí dels Maringes entre parets i agulles direcció a la Castellassa de Can Torres, per un corriol irregular que es busca pas entre aquest terreny tant abrupta.

La Castellassa es un conjunt d’agulles de conglomerat vermell de formes irregulars i força originals!  la resseguim per la cara Sud tot passant per sota de les seves verticals parets, fins trobar una dreta canal de baixada, direcció al Coll Llarg. Un cop hem baixat el tram de camí anomenat l’escala, trobem el camí senyalitzat de la Marxa Matagalls Montserrat on reculem direcció Sud com si tornéssim al Gurugú i abans d’arribar a la font de les mosques agafem el viarany que ens pujarà altre cop al camí dels Maringes. Seguint els nostres passos direcció a la Castellassa trobem un costerut camí que ens portarà de cap a l’espectacular Canal Gentil, on hi ha  uns simpàtics esgraons metàl·lics que ens permetran la ascensió per aquesta vertical canal. Aquest passatge ferrat val molt la pena per la seva gran bellesa i espectacularitat, permetent-nos pujar al Camí de la Senyora de forma esportiva i  atractiva a l’hora.

Un cop al ja més transitat camí de la Senyora podem allargar  la passa i amb un trist arribem al trencant que voltejant la Trona ens portarà, tot travessant el Camí dels Maringes, al Coll de la Castellassa del Dalmau.

Estem al peu de la Castellassa  i ens costa força trobar el camí de pujada, però amb seny i paciència aconseguim llegir bé el terreny i trobar el punt flac. Per una grimpada fàcil anem guanyant alçada fins arribar al cim, on ens trobem un ramat de cabres assilvestrades que al veure’ns corren a amagar-se.

D’aquí estant  les vistes son immillorables, podem observar la cara Est de la Mola,  les seves agulles, parets, racons i raconets. Realment aquí dalt no hi circula gaire gent i el Camí com ja fa estona que em pogut observar, costa molt de trobar. Després de buscar un xic baixem per un viarany mig embrollat que es fica en una canal molt dreta. Anem baixant agafant-nos d’arbre en arbre, fins arribar als peus del magnífic i centenari pi anomenat Pinassa del Palleret. Seguim baixant direcció Nord per camí costerut i embrollat, fins trobar un corriol ja més net que puja de la Vall de Mur i va a buscar de pujada la Canal de la Font Neda.

Ens arribem fins la curiosa Font i seguim pujant fins retrobar altre cop el Camí del Maringes, per deixar-lo tot seguit i remuntar al camí de Font Soleia tot voltejant la Trona i travessant el Camí de la Senyora.DSC_1150

Quant hi arribem ens quedem embadalits sota l’extraplom de l’anomenat Mur Blau i les seves difícils vies. Tot transitant per aquest planer camí, anem gaudint de les verticals parets i de la  multitud de vies d’escalada esportiva que hi ha. El camí ja és molt transitat i ens permet allargar la passa i arribar a la carena per on puja el camí principal a la Mola anomenat el Camí dels Monjos i PR31.

Anem baixant corrents per la carena tot seguint el PR fins trobar la Canal dels Monjos , i ja sense problemes al nostre punt de sortida.

Sortida feta un dimarts al matí de finals d’octubre per en Joan Lladó i en Martí  Montserrat.

Les fotos d’en Martí: cliqueu aquí.

Les fotos d’en Joan: cliqueu aquí.