VIA ROMANA, SANTA AGNÈS, CÉLLECS, BURRIAC 3.06.2007

Ja hem passat una setmana del Camí i tornem a la normalitat. Som vuit a la Plaça. No hi ha idees per la sortida. Anem cap a Argentona. Fem un tomb pel Rovell de l’Ou i baixem a la riera per enfilar a Parpers pel fondo de la Gallega i la Via Romana.

Baixem a Santa Agnès pel Torrent de can Cigala. Anem de dret a esmorzar al “Parque”. Hi ha molt d’ambient ciclista. En Guillem m’espera a casa per sortir plegats a fer un tomb. Marxo amb en Marcel i en Carles i desfem el camí fins a ca l’Espinal. Voregem la casa i anem a cercar el descens de la font del Llorer. Al Pont de l’Espinal agafem la carretera fins la riera de Riudemia. Després per la riera i can Polseguera, cap a casa.
Amb en Guillem ens dirigim a Agell pel Cros. Passem l’ermita de Santa Elena i arribem al boscos d’Agell. Per la pista i la pedrera, arribem al coll de Codera. De moment li ha agradat. Al monòlit fem parada i truco a la colla per si ens podem trobar. Ja son avall arribant a la casa de la Por. Proposo al novell de pujar als Ui-ui-uis i després a la Bassa del Senglar. Li sembla bé i a més en gaudeix. Arriba prou fresc a la bassa. Continuem per la trialera. No en té per a res. Millor. Tornem a enfilar al monòlit i baixem a cercar el descens del dipòsit. Fantàstic. Flanquegem fins el bosc del Gitano pel corriol dels brucs. Després el llarg descens fins a can Riera. El mamalló està content perquè la davallada ha estat llarga.
Fins aviat,
Joan Lladó

Els corriolaires: Valentí T., Martí M., Manel T., Marcel T., Joan Ll., Guillem Ll. Giovanni L., Carles Ll., Andreu C. i Adrià T.

Distància recorreguda: 54 qms.
Desnivell + acum.: 1170 m.