NOSAL3 en som + de tres

Agenda ludicombativa comentada.

Nova Plataforma per a la Defensa i Millora de la Sanitat Pública. Decàleg

    Us adjuntem Acta de Constitució de la Plataforma per a la Defensa i Millora
i de la Sanitat Pública Valenciana.Per altra banda us encoratgem per a que
difongau l’esdeveniment a la fi d’augmentar les adhessions a la Plataforma.
Tant per rebre adhessions com per poder acudir a debats o xerrades que
cregau oportú organitzar es podeu posar en contacte amb:

Carme Mollà Intersindical Valenciana 96 391 91 47 i 620 20 80 45

Xelo Frigols Intersindical Valenciana 96 391 91 47 i 650 00 96 23

Gumer Pardo CAT 96 391 36 58 i 606 17 64 37

Àrea Pública CAT
C/. Forn de l´Hospital, nº2, pta.2ª
46001 València

Email: acciosocial.cat@gmail.com Telèfon: 96.391.36.58
FAX 96.323.57.82

http://areapublicacgt.cat.googlepages.com/

   A dins teniu l’Acta de Constitució i el decàleg de raons que la justifiquen: 




    Reunides les següents persones
en representació de diverses organitzacions i d’ altres a titol
individual,  el dimecres 14 de gener de
2009 a la seu d’ Intersindical Valenciana, 
al carrer Juan de Mena, 18 de València Ciutat hem acordat el següent:

1. Constituir
la Plataforma per la Defensa i Millora de la Sanitat Pública Valenciana.

2. Aprovar
el Dècaleg de Raons que ens ha empentat a la constitució de la mateixa i que es
relacionen a continuació.

  3. Encetar
una campanya de recollida de signatures al territori valencià per la derogació
de la Llei 15/97 referida a noves formes de gestió de la sanitat.

  4. Fer
servir una pàgina web que informe dels objectius de la Plataforma. Es suggerirà
al FDSP d’ Alacant si podrien gestionar la mateixa.

  5. Adreçar-se
al conjunt de la opinió publica valenciana i el seu teixit social a la fí d’
invitar-los a l’adhessió a la mateixa.

 RELACIÓ …

 

DECÀLEG DE RAONS PER A LA
CONSTITUCIÓ DE LA PLATAFORMA VALENCIANA PER A LA DEFENSA DE LA SANITAT PÚBLICA

 

    Creiem
que els canvis polítics produïts en el nostre país haurien de servir per
avançar en la millora de la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes i per
defensar aquells drets que, com el de la salut, són bàsics en la percepció d’
un veritable estat de benestar.

     Malauradament
no observem que les línies d’ actuació dutes a terme
fins ara pel nostre govern pretenguen defensar clarament aquest dret i vullguen
suprimir els beneficis dels qui, continuen fent negoci a costa de desprestigiar
el sistema públic.

     Per
aquest motiu, considerem que hem de dir clarament quins han
de ser els punts mínims irrenunciables que proposem siguen assumits pel govern
de la Generalitat Valenciana.

 

1.- La salut és un dret fonamental.

    Ha de ser considerada un bé d’ interès social, i tots els
factors que la fan possible: assistencials, econòmics, mediambientals,
laborals, socials,… no han d’ analitzar-se únicament des del vessant de l’
economia de mercat.

    L’
Estat ha de garantir, de forma solidària, el dret a la salut de totes les
persones.

     El
dret a la salut no pot estar limitat per acords comercials d’ organismes com la
OMC, que el tracten com una transacció o com un producte comercial més, com
recull una de les conclusions del I Fòrum Mundial pel dret a la Salut, celebrat
a Porto Alegre el gener de 2005

 2.-
Ha de ser garantida per un Sistema Sanitari Públic, de qualitat i que done un
tracte personalitzat.

     L’
únic sistema que possibilita i pot garantir una sanitat universal, de
lliure accés, gratuïta en el seu ús, eficient, equitativa i solidària, és el
sistema sanitari públic.

     L’
aparició d’ agents empresarials en la gestió sanitària contamina i desvirtua el
caràcter públic de la sanitat, amenaça la sostenibilitat i dificulta la
planificació d’ objectius de salut universals, com la prevenció i la promoció
de la salut.

 3.-
Ha de disposar dels recursos necessaris per donar resposta a les necessitats de salut.

     El
seu finançament ha de provenir de fons públics i han de ser suficients.
La manca de recursos fa que les necessitats assistencials es pretenguen
satisfer augmentant la càrrega laboral i implantant objectius abusius i
inassolibles que prioritzen els criteris econòmics sobre els criteris de
qualitat.

 4.-
Que possibiliten una assistència de qualitat.

     L’
equitat, eficàcia i eficiència en són trets irrenunciables que han de treballar
per reduir les desigualtats socials . Les bases bioètiques que han de regular
la relació dels usuaris de la sanitat amb els professionals han de ser
protegides i potenciades. Cal aprofundir i equilibrar les condicions laborals i
potenciar, les capacitats dels professionals que hi treballen, aixi com el
compliment eficient de les seues funcions i la mentalitat de servei públic a
més d’acabar amb la precarietat laboral que és el primer pas per destruir la
qualitat,

 5.-
Amb gestió pública exclusiva de tots els seus centres.

     La
sanitat ha de ser gestionada de forma transparent per institucions públiques.
El sistema de provisió de serveis i recursos ha de ser àgil, transparent i
auditat per un organisme públic i independent. La privatització total o parcial
dels serveis sanitaris no és la solució als problemes existents ja que no
millora la qualitat del servei i a més, l’ encareix.

 6.-
De cobertura integral amb clara orientació cap a la promoció de la salut i la
prevenció de la malaltia.

     Els
factors implicats en el fet assistencial han de ser suficients per donar les
solucions sostenibles a les necessitats sanitàries avalades per estudis
poblacionals, considerant la situació real de les persones i grups (edat,
ètnia, classe, gènere) socialment desfavorits
i les previsions tant en el que respecta a l’ evolució socioeconòmica
com a la quantitat del personal sanitari.

 7.-
Oberta a la participació.

     La
participació és indispensable per garantir la transparència del procés i la
implicació en la formulació d’ objectius , tan de prevenció i promoció de la
salut, com assistencials. Perquè siga eficaç
ha de comptar amb la societat civil organitzada, els treballadors-ores, els
professionals multidisciplinaris, i les associacions de malalts i grups d.ajuda
mútua.

     Es
necessari definir les formes de participació real i no simbòlica com son en
realitat actualment els consells de salut.

 8.- Àgil i eficaç a les demandes i necessitats de salut.

     Capaç
de donar una resposta ràpida i de qualitat. S’han de poder donar solucions
sostenibles a les necessitats canviants i ha
d’incloure la reducció de les llistes d’espera tan quirúrgiques com de proves
diagnòstiques.

 9.-
Que separe l’ exercici professional entre el sector privat i públic.

     Amb
una llei d’ incompatibilitats que impedeixca que els interessos del sector
privat vagen en detriment del correcte funcionament de la sanitat pública.

 10.-
Que racionalitze la despesa farmacèutica.

     És
necessari racionalitzar la despesa sense sobrecarregar i culpabilitzar a les
persones que necessiten els medicaments i tenir en compte que la medicalització
instal·lada en la relació assistencial i la pressió de la industria
farmacèutica han fet augmentar el consum escandalosament.

 

    Finalment
i més ennlà d’alló esmental al decàleg, entenem com element necessari per a la
recerca d’aquests objectius  la derogació
de la Llei 15/97.

 

    La
Plataforma per la Defensa  i Millora de
la Sanitat Pública Valenciana és un punt de trobada obert a totes aquelles persones,
associacions ciutadanes, organitzacions polítiques i sindicals preocupades en
la defensa i millora de la Sanitat Pública.

 

En
València a 14 de Gener de 2009

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.