BALANCES OKTOBERFEST

Barrobés & Borges

BARCELONA POSA’T PUTA!

Estimo Barcelona. Molt.

Des de la Carretera de les Aigües, en un dia límpid i clar, és un ens formidable, majestuós, meravellós.

En la quotidianitat, però, la meva relació amb Barcelona és d’amor i odi.

Avui toca una bona ració de castanyes, amb aquest títol que li robo a Bruno Oro i que li vaig llegir en un tuit.

 

 

I és que l’abast de la notícia sobre que els ciutadans de Barcelona (i de Catalunya) hàgim de pagar per entrar al Parc Güell és tan greu que jo particularment encara no l’he assimilada. Em sembla directament pornogràfica. Així doncs, després de tants anys de govern socialista a l’Ajuntament de Barcelona, aquest és ‘el canvi en positiu’ que proclamava Trias a la seva campanya electoral? Pagar per entrar al Parc Güell? Els socialistes van canviar la B de Barcelona per la de B de Botiga; ara els convergents mantenen la B de Botiga i afegeixen la B de Bordell.

Aquest és un article que feia molt de temps que volia fer. L’amor que sento per Barcelona queda enfosquit, barrat i transformat en una ràbia profunda i rabiosa que emergeix quotidianament en situacions que em transformen en un Mr.Hyde barceloní.

 -Circulació

Als carrers de Barcelona, hi ha l’absència de la llei. L’antic oest, el western americà. És un desgavell tan extrem que me’n faig creus que no passin situacions i accidents més greus.

Grups de màfies perfectament identificades com taxistes, agències de transport, busos turístics, furgonetes de tot tipus, condició i missió, prenen ‘literalment’ fragments de carrers o xamfrans de l’Eixample i posen en greu perill la integritat física de la resta de ciutadans de Barcelona amb total impunitat.

Exemples. El tram del carrer Sardenya entre Provença i Mallorca, just enfront del temple de la Sagrada Família, al carril central sempre hi ha un taxi aturat esperant que la fila de taxis de la parada situada al carril de la dreta (és gros, un carril de circulació és per la puta cara per als taxistes!!!) es mogui per encabir-hi el seu cotxe, independentment si el carrer és fluid al trànsit o no. 

La conseqüència és un embús absurd i inútil que provoquen o bé els taxistes o bé els autobusos turístics, que allà també tenen parada, com si el carrer fos seu o fossin a casa seva, tot creant situacions de perill d’accidents. La Guàrdia Urbana? Ah sí! Una parella d’agents, bonhomiosos ells, només s’hi acosten si hi ha un accident (ep, si els cau a prop, sinó ja vindrà la patrulla).

Segon exemple. Passeu un dia pel xamfrà de Sant Antoni Maria Claret i Roger de Flor. L’hora punta que jo hagi vist és cap a les set del vespre, però de segur que n’hi ha d’altres (com primera hora del matí, l’hora de dinar o els divendres al migdia/tarda). És un escàndol de tal magnitud que esparvera. Hi ha una agència de transport que no deu notar la crisi (us felicito, fills!) i tota la seva flota de transportistes ha pres literalment, jo diria que dos xamfrans d’aquesta cruïlla. Si ho fessin d’una manera, diguem-ne ordenada i civilitzada, doncs res a dir, qui té feina que ho aprofiti, que la cosa està magre. Ara bé, el desori de camions, furgonetes, i cotxes de tota mida de l’agència és tal que hi ha dies que circulant amb el teu cotxe no pots girar pel carrer Pare Claret cap a Roger de Flor, amb el perill que això implica perquè Pare Claret és una artèria veloç de la ciutat. Un dia els hi ho vaig recriminar i un dels treballadors encara se’m va encarar, xulesc, buscant brega. Els hi vaig dir a ells a la cara, i ho dic aquí, ho sé, és molt barroer, però és la realitat: els de l’agència de transport, amb la cigala/xona fora. 

Hi veieu mai cap  cotxe de la Guàrdia Urbana reglant el trànsit de la ciutat? Mai. Aquest cos de seguretat s’ha destinat a una finalitat recaptatòria segons la B de Bordell de la ciutat i la seva funció és posar multes o dirigir les grues a ‘segrestar’ cotxes. Són vora 300 € per cotxe ‘segrestat’ (grua + multa).

El cap de setmana que no va parar de ploure els semàfors d’Escorial / Pi i Margall estaven fosos. Abans, en aquestes situacions, veies una patrulla d’urbans dirigint i ordenant el trànsit. Ara, res de res. No fos cas que es refredessin.

Un dia, en ple Passeig de Sant Joan, un cotxe patrulla va donar l’alto a un home que anava en bici pel seu carril corresponent, però, ai las!, no duia casc. Què fàcil, senyors agents, multar un cicilista que va per on li toca, perquè no du casc! No podrien detenir i multar els ciclistes kamikazes que van per la vorera o pel mig del carrer a risc d’atropellar qualsevol persona?

La Guàrdia Urbana brilla per la seva absència; només hi és per a funcions recaptatòries. És un escàndol.

Un altre tema que em converteix quasi en un criminal és el de…

-Zones verdes/blaves

Mentre veus com unes grues sinistres blaves amb l’emblema de l’ajuntament de la ciutat circulen com voltors a l’aguait de cotxes aparcats en zones de càrrega o descàrrega, o suposadament mal aparcats, per ‘robar-los’ legalment, un ciutadà de Barcelona que no tingui la sort de tenir una plaça de pàrquing ha de suar la cansalada i malgastar els minuts de la seva vida en aparcar el seu cotxe en una de les zones verda o blava, totes dues de pagament i que no serveixen per a res, només per recaptar més diners dels veïns i veïnes de Barcelona. Abans, quan no existien aquestes maleïdes zones, costava igual aparcar. O fins i tot menys.

La creació de la zona verda ens el volen vendre amb el lema ‘Per una mobilitat millor’ i es basa en a) Frenar el volum i la congestió de trànsit a la zona central de la ciutat; b) Reduir la indisciplina d’aparcament al carrer (en doble fila, sobre la vorera, vehicles abandonats, etc…); c) Fomentar un repartiment millor de l’espai d’aparcament al carrer per tal de maximitzar-ne la utilitat; d) Facilitar l’aparcament dels residents a les zones més deficitàries en què sigui possible; i e) Millorar la qualitat mediambiental gràcies a la reducció de les emissions de fums i sorolls. Cap de les 5 es compleix i algunes o bé fan riure o bé prenen per imbècils els barcelonins/es.

D’entrada no es compleix la següent normativa: Podrà tenir el vehicle estacionat en un mateix lloc sense moure’l un màxim de vuit dies, d’acord amb les ordenances vigents, amb independència del tipus de tiquet que hagi obtingut (diari, setmanal o trimestral). És logic que un usuari/a no mogui el cotxe més de vuit dies si t’estàs més de mitja hora, tres quarts o una hora per aparcar. I encara més lògic si tens un tiquet trimestral (la gent s’hi pixa a la normativa). I encara una mica més si els senyors i les senyores vestides amb petos grocs i gorra que són els ‘’xivatos’’ de l’Ajuntament, que són els que et posen la multa, brillen per la seva absència a l’hora de fer la seva feina, és a dir, o no hi són, o hi són en hores i dies concrets que ja ets saps de memòria, o passen de saber si un cotxe porta més de vuit dies aparcat, encara que aquell cotxe estigui enterrat en fulles d’arbres o tunejat per milers de cagades de coloms en una evidència que el cotxe no porta 8 dies allí, en porta 8 anys i només cal canviar-li el tiquet. Una autèntica camàndula. Un veritable bunyol.

I el súmmum de les zones verdes – i que em posa furiós i pròxim a la histèria –, poques que n’hi han, és ‘’ ‘’l’ocupació’’ que pateixen per elements externs com containers d’obres, tanques grogues d’obres, o la conversió d’un dia per l’altre i durant un any/any i mig de places per als camions d’obres o vehicles relacionats amb les obres, un cop més amb la total impunitat de l’ajuntament o el menyspreu absolut dels qui ho practiquen. És a dir, que a sobre que n’hi ha poques, que a sobre que no es mou ni l’apuntador, que a sobre que no es compleixen les normatives d’aparcament, a sobre les poques que queden estan inutilitzades o ‘ocupades’ per a un altre pròposit. Per a estirar-se els cabells.

Si un dia tens pressa i has d’aparcar el cotxe en una zona verda per a residents per després tornar a agafar-lo, millor que te n’oblidis de la verda i aparquis en una de blava. Més diners, escandalós el preu per hora. El pitjor és a la nit. Després de donar voltes i voltes, només tens dues solucions: o el deixes en zona blava, havent de treure’l el dia següent abans de les 9, o l’aparques en una zona de càrrega i descàrrega i el treus abans de les 8. (Ep! Compte! Hi ha zones de càrrega i descàrrega que comencen a…les 5 de matí!!! Ideals per als lladres de cotxes legals. Quan aparqueu en zona de càrrega i descàrrega mireu bé l’hora, que si no us endureu una sorpresa de 300€). Total, has d’estar sempre pendent del cotxe en les àrees verdes per a residents. I això sí, pagar l’euro setmanal. Compte no et distreguis i se’t passi la data del tiquet, que places de zona verda per aparcar no n’hi ni una i poc treballen per fer-ne’nde més, però ràpidament tens el paperet groc de la multa si se’ t passa el termini. Aleshores sí que són ràpids com falcons. Fàstic.

I les multes. Les de les zones verdes per a residents les pots anul·lar el mateix moment pagant 6€. Però les zones blaves, no. I compte perquè en el meu cas l’última multa no em va arribar mai a casa. El que em va arribar va ser l’avís de constrenyiment, és a dir un avís que em deia que no havia pagat la multa, m’aplicaven els recàrrecs corresponents i m’impossibilitava el fet de poder pagar-la al 50%. Una total indefensió. Vaig pagar la multa i després vaig iniciar un procés de recurs contra el constrenyiment. Vaig cometre un gran error. No la pagueu mai abans. S’han dignat a contestar amb un simple i planer i majúscul DESESTIMAR sense cap explicació més ni raó oportuna. Només CONFIRMAR el procediment de constrenyiment i PROSSEGUIR les actuacions encaminades al COBRAMENT d’aquells expedients que no hagin estat abonats… O sigui que no es creuen que no em va arribar mai la carta o que hagi pogut haver un error en el lliurament o el que sigui… Com una guerra!

Ells ja han cobrat que és el que els interessa en aquesta Barcelona amb B de Botiga i B de Bordell. Barcelona, posa’t Puta!

twitter: @lanenadelpou


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.