Gustavo Cerati In Memoriam

D74A4D1B23C96441C3FE6F6D36041

Buenos Aires. El 29 de desembre de 2003 la Carolina Charles em va trucar i em va dir: ‘Compré dos entradas para ver a Charly en el Luna Park.’ Quina il·lusió! Per a mi Charly García és el millor músic argentí i l’havia descobert tan sols uns mesos abans amb el disc ‘Yendo de la cama al living’, un disc de culte per a tota una generació. Seria, doncs, la primera vegada que veuria Charly García en directe, i a més a més, al Luna Park, el mític recinte del centre de la capital argentina.

En un moment del concert, la Caro m’assenyalà l’home que tenia just davant meu i em digué:

-¿Sabés quién es?

-No

-Gustavo Cerati, ex Soda Stereo

-¿Y la mina de al lado?

-!Idiota!

I em va fotre un calbot al cap tot rient. La ‘mina’ (la noia) del costat era Deborah del Corral, model argentina i en aquells moments parella de Cerati.

La cosa va quedar aquí. Però uns minuts més tard, quan Charly Garcia va presentar Gustavo Cerati a tot el Luna Park, vaig flipar és clar. Va anar acompanyada d’un petit discurs de Charly: ‘Dicen que estamos peleados, que vivimos muy lejos el uno del otro, pero los dos vivimos en Palermo Bagdad (era l’època de la guerra de l’Iraq) y es mi amigo… !Gustavo Cerati!

Arran d’aquesta anècdota vaig descobrir Gustavo Cerati y Soda Stereo. Només un disc, però un disc que el vaig ratllar de tan escoltar-lo, un disc per a mi excepcional: Comfort y música para volar. I d’aquest disc LA cançó: En la ciudad de la fúria

La mort de Cerati no és una mort convencional. Mor després d’estar 4 anys en coma a causa d’un ictus cerebral. Se’n va un gran del rock argentí, una icona de la música argentina.

Ara és el moment de (re)descobrir Soda Stereo y conèixer la seva carrera en solitari. Pregunta per a argentins/es: Per quin disc començo? Quin és el millor disc del grup? I quin és el millor disc en solitari? S’admeten suggeriments i comentaris.

———————————————————————————————————

Buenos Aires. El 29 de diciembre de 2003 Carolina Charles me llamó y me dijo: ‘Compré dos entradas para ver a Charly en el Luna Park.’ !Qué ilusión! Para mí Charly García es el mejor músico argentino y lo había descubierto tan sólo unos meses atrás con el disco ‘Yendo de la cama al living‘, un disco de culto para toda una generación. Sería, pues, la primera vez que vería a Charly Garcia en vivo, y además, en el Luna Park, el mítico recinto del centro porteño.

En un momento dado del concierto, Caro me señaló el hombre que tenía justo delante mío y me dijo:

-¿Sabés quién es?

-No

-Gustavo Cerati, ex Soda Stereo

-¿Y La mina de al lado?

-!Idiota!

Y me dio un golpe en la cabeza, riendo. La mina de al lado era Deborah del Corral, modelo argentina y en aquellos tiempos pareja de Cerati.

La cosa quedó ahí. Pero minutos más tarde, cuando Charly García presentó a Gustavo Cerati para todo el Luna Park, flipé, flasheé, claro. Acompañaba la presentación un pequeño discurso de Charly: ‘Dicen que estamos peleados, que vivimos muy lejos el uno del otro, pero los dos vivimos en Palermo Bagdad (era la época de la guerra de Irak) y es mi amigo… !Gustavo Cerati!

Esta anecdota me permitió descubrir a Gustavo Cerati y Soda Stereo. Sólo un disco, pero un disco que lo rayé de tanto escucharlo, un disco para mí excepcional: Comfort y música para volar. Y de este disco LA canción: En la ciudad de la furia

La muerte de Cerati no es una muerte convencional. Muere después 4 años en coma debido a un ictus cerebral. Se va un grande del rock argentino, un icono de la música argentina.

Ahora es el momento de (re) descubrir Soda Stereo y conocer su carrera en solitario. Preguntas dirigidas a argentos/as: ¿Con que disco empiezo? ¿Cuál es el mejor disco del grupo? ¿Y cuál es el mejor disco en solitario? Se admiten sugerencias y comentarios.

 

Sergi Borges

@BorgesSergi

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Argentina: un país, un sentiment, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*