El bloc d'Andreu Mas

El clos de la Torre

13 de desembre de 2010
2 comentaris

La pinça d’en Xavi

En Xavier Garcia Albiol ja fa molts anys que va descobrir la rendibilitat mediàtica de fer un espectacle de la política. Ningú pot negar que no li ha anat gens malament. De ser aquell jove regidor del qual tots s’enreien el 1991 -amb menyspreu i una falta de respecte evident- ha passat a ser un aspirant real al càrrec d’alcalde de Badalona. La base d’aquest creixement espectacular ha estat la davallada del PSC, que s’ha desgastat en els seus feus tradicionals. El seu espai l’ha anat ocupant el PP, que ha sabut sintonitzar amb els problemes quotidians de la ciutadania mentre el govern estava per altres coses. El mèrit de Garcia Albiol és directament proporcional al demèrit dels socialistes badalonins. No és per justificar els socialistes, però també és cert que Badalona és una ciutat que ha rebut dos cops que el govern local podia mitigar però no eliminar: l’arribada massiva de la immigració legal i il·legal -atreta per una economia que bombollejava–  i la crisi econòmica posterior, que ha deixat en la mateixa situació nouvinguts i badalonins de la immigració espanyola que ja vivien en situació de precarietat. La tormenta perfecta per alimentar la xenofòbia i el racisme, que a Badalona el PP utilitza irresponsablement com a arma electoral. 
No tot s’hi val en política, però els populars semblen no tenir aturador. Expremen i expremen l’argument recurrent de la por a la diferència per enviar el PSC a l’oposició. Fins al punt que la pinça -la mental- se’ls enva i arriben a dir que “el PSC ha permès que Badalona es converteixi en referència de l’islamisme radical”.  Gràcies Wikileaks. Només ens faltava això. La connexió entre l’alcalde Serra i Bin Laden és evident. Posats a dir, no es pot descartar que el govern municipal estigués implicat en l’assassinat de Kennedy. Xavi, t’has passat.

  1. Bueno, personalmente no afirmaré (o confirmaré) la opinión de la persona que me antecede, en la exposición de su opinión…Soy de los que piensa que -con el Sr. Andreu Mas- se podrá estar o nó de acuerdo, pero en relación con la brillantez de sus exposiciones, son de reconocer muy pocos desacuerdos en relación con su excelencia…

    Y en relación con su escrito sobre el Sr. Albiol -creo- está en su línea…No obstante -y por mi parte- una precisión, la siguiente: El Sr. Albiol,bajo mi punto de vista, está lejos de querer encontrar una sintonía “real” con los problemas de ciertos colectivos. Sus maneras, más bién, quedan aproximadas a aquéllas que -sabiéndolo- ejercitan la efectiva fórmula de decir aquéllo que algunos quieres escuchar, sin pararse a pensar en un necesario a la vez que exigente contraste, a efectos de intentar dilucidar si se encuentran ante un oportunista demagógico. O ante una persona con capacidad real de aportar soluciones a los problemas que los inquietan…Ni más, ni tampoco menos…

    Bajo mi punto de vista siempre subjetivo (a pesar de intentar lo contrario) la ciudadanía,entre la que me cuento, tendrá -en las próximas municipales- dos disyuntivas. Una, hacer caso a la “gratificación de oídos” constante que practica el Sr. Albiol y -por tanto- en virtud de tales procedimientos, votarle a él… Y dos, querer ver el conjunto de nuestra Ciudad. Observar cuales son sus realidades -hoy- (todas sus realidades). Cuantificar -con datos en la mano- la importancia y la calidad del trabajo  que se ha hecho, comparándolo con la situación en que se encontraba la ciudad hace cuatro años y sobre todo: Querer apreciar “todas” las posibilidades  de continuar -con el mejor fin- todo lo que afortunadamente está en marcha…

    ¿Que mi escrito es un “canto” a las excelencias de un PSC presidido por el Sr. Serra.?…Pués nó, a pesar de que algunos quieran creer lo contrario…

    No quiero “quitar ni poner rey”. Sí intentar utilizar el rigor de la realidad. de “toda” la realidad. Y Badalona -Sres.- incluso teniendo que “sufrir” oportunismos electoralistas y demagógicos. Está a otro nivel. Vive en otra realidad a la de hace cuatro años y -sobre todo- cuenta con  otras posibilidades, bastante más ilusionantes, a pesar de “puntos negros” y dificultades que (digámoslo claro) es ó son lo único que El Sr. Albiol quiere resaltar para un hipotético beneficio electoralista.

    …Y es que aquí y ahora, lo procedente es utilizar aquélla balanza basada en el rigor: En la realidad de contar con “todo” lo malo. Pero también hay que querer y saber incluir “todo” lo bueno. De lo que -por cierto- no es ni será el único “culpabale” el Sr. Serra…Una “balanza” que -El Sr. Albiol- desconoce…O -ahora- le interesa desconocer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!