Un dels eslògans que vam utilitzar CiU a la campanya electoral del 2003 era : On hem d´aparcar?.
L´any 2004, un cop al govern vam iniciar, entre d´altres mesures, la construcció dels tres pàrquings soterrats de la ciutat. 675 noves places d´aparcament que no van tenir cap cost econòmic pel conjunt dels ciutadans, per que vam comptar amb la participació d´inversors privats.
La creació dels tres pàrquings havia d´acomplir tres objectius: Crear places d´aparcament sota terra, ajudar a re-urbanitzar les places del damunt (Abat Oliba i Sant Antoni en són un molt bon exemple), i sobretot crear places d´aparcament en rotació per poder dinamitzar social, cultural i comercialment el centre de la ciutat.
La creació dels pàrquings era- i és- una aposta estratègica. L´aposta d´una ciutat que vol crear un centre-ciutat. D´una ciutat que vol que el seu centre es dinamitzi comercialment.
D´una ciutat que aspira a tenir una vida cultural intensa. Quan els propers anys la ciutat creixi, ha de poder dir als seus nous ciutadans de la Plana del Castell : Veniu al centre de la vostra ciutat per comprar, per fer gestions, per anar a sopar, per visitar el Museu d´Art o per anar a un concert.
La crisi econòmica no ens ho posat fàcil. La venda de places que tan bé va començar, s´ha aturat, i per tant ara hem de prendre mesures que ens permetin no haver de renunciar a la nostra aposta per una Cerdanyola millor.
Ara, l´Ajuntament haurem d´avançar uns diners per passar aquests temps díficils, i hem pres mesures de rebaixar (molt!) els preus de lloguer i venda de les places, així com millorar-ne la gestió (millor senyalització, més campanyes,més coneixement per part dels ciutadans d´aquesta important oferta d´aparcament).
Ho hem fet, a més, amb el consens de totes les forces polítiques. Des de CiU, n´estem molt satisfets. Així, la ciutat sí que pot anar endavant.
Noticia relacionada http://www.cerdanyola.info/web/menu_principal/inici/noticies/2010/10/25/el_preu_dels_aparcaments_baixara_un_20_per_cent.html
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!