Docents fastiguejats…

“Producció” i “Rúbrica” són dues paraules que com més va més em generen sensació de fàstig.

Una “rúbrica”, en llenguatge de docents, és una espècie de graella densa i infumable, mentidera i perillosament subjectiva, per tal d’avaluar els nostres alumnes sense l’ús de les inapel·lables, justes i objectives qualificacions numèriques. I és que ara els butlletins de notes hi apareixen NA, AS, AN i AE, no fos cas que algú es traumés per suspendre.

Les “produccions” venen a ser el resultat final d’un “treball per Projectes”. Sempre acríticament admirades, i sobretot sempre presentades als pares, que han de veure com en som de bons i innovadors. Maquetes i murals generalment mediocres, infestats de faltes d’ortografia, realitzats en hores perdudes de batibull a l’aula, crits, conflictes, avorriments, despeses inútils de material i aprenentatges perduts. En unes aules així no s’estimula ni la creativitat ni la curiositat, ni la pau necessària per al desenvolupament intel·lectual, sinó l’angoixa i la barbàrie.

Que ningú m’acusi d’immobilista. Això és el què he vist i això és el que em preocupa. I crec que no ho estem fent gens bé; de vegades es tracta l’alumnat amb un excés de paternalisme, com si els nostres nanos, amb moltíssims problemes i condicionants familiars, fossin idiotes. I no ho són.

I tot això després de passar el dia completant un document inútil de setanta-una pàgines (SETANTA-UNA!, quan amb dues ja faria) anomenat Programació anual, que ha de passar un control de qualitat, de formats i continguts estrictes, continguts que d’altra banda ni entén ni utilitza ningú, que cadascú té la seva manera de treballar. Heus aquí la repugnant industrialització de l’Escola, després de tanta pantomima pseudo-innovadora. La docència és i serà, o hauria de ser sempre, una feina artesanal, de treball pacient nano a nano. Maleïda burocràcia.

Avaluacions/Treball per Projectes/Paternalisme/Programació

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *