ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

LA T1, UNA OBRA QUE PRETEN AMAGAR LA REALITAT

General

Avui el Ministre de Fomento, José Blanco, i el President Espanyol Zapatero, tenen marcada a la seva agenda una visita a la colònia catalana per engegar la maquinaria de la demagògia, què tant be dominen, i cantar les virtuts i l’esforç inversor de L’Estat amb el territori català, evidentment amagant totes les mancances, i incompliments que com deia aquell “ara no toca”.

La primera conseqüència ha esta patètica, i digne dels partits polítics catalans encara en fase adolescent, ja que les baralles per atorgar-se la paternitat de l’obra han esta a l’ordre del dia, i s’han remuntat fins al famós pacte del Majestic entre CIU i PP que l’han presentat com embrió de l’obra, i la resta de formacions, especialment els membres del govern han defensat aquesta inversió com a mèrits seus.

 

El mes trist d’avui, i que els mitjans intentaran amagar, es que molts espais actuals es buidaran per omplir la nova terminal, que per cert no te ni AVE, ni metro que enllaci amb ella, i el més important no te una nova gestió controlada per les mans catalanes per fer-la créixer, i no seguir sent una subseu de Barajas.

 

Hem vist tots els polítics catalans al voltant de Zapatero per sortir a la foto, i en especial es curiós veure integrants d’un partit que mostrava el seu desacord amb tot plegat, i que anunciava una mena de boicot virtual, ja que a l’hora de la veritat el vicepresident Carod estava a primera fila, i tot hi que molts direu com a representant del govern, jo crec que la dignitat i la coherència no poden permetre aquestes coses.

 

Com no podia faltar, hi ha hagut noves promeses, amb un nou model compartit entre govern i Generalitat, i un nou finançament en breu en el què nedarem en l’abundància.  Pel que fa a la primera, de paper decisiu res de res, ja que apart dels convenis de veto de l’Estat amb diversos territoris a Barcelona,  AENA sembla es dividirà en dos entitats diferents, i una s’encarregarà de la gestió dels aeroports, amb un 30 % iniciativa privada i dues filials, una per Barajas i una per El Prat, on la Generalitat obtindrà com a màxim un 19 % i un 51 %, es a dir majoria per l’Estat  Amb això un altra engany per la societat catalana que veu com el control absolut continuarà a Madrid, i a la practica res canviarà.

 

Pel que fa al finançament, els números estant molt lluny, i evidentment l’ofec econòmic premeditat al territori català, mereixia una resposta de no col·laborar amb aquest bany d’imatge del president espanyol, i expressar el rebuig a la seva presencia per inaugurar unes obres pagades amb els nostres diners, i què darrere no hi ha cap gestió que els acompanyi.

 

En definitiva. més fum espanyol com ens tenen ben acostumats, i on el principal partit del govern català te que escollir entre Catalunya o Zapatero, i sembla que no estant disposats a renunciar al segon, i sobretot si les seves dues crosses segueixen donant-li suport incondicional a canvi d’aquestes autentiques preses de pel.

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.