ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

LA REBEL?LIÓ DELS PEATGES

General

El lobby de les autopistes vol seguir el seu negoci amb els catalans com a principals víctimes, encara que amb la crisi, i la voluntat de pagar el dèficit dels peatges madrilenys amb un nou pagament dels catalans, ha portat a una revolta que ha començat per la xarxa, i sembla es va estenent poc a poc farts de ser cornuts i pagar el beure.

La davallada del transit per la crisi, i la voluntat de seguir mantenint uns beneficis d’escàndol, obliguen al sector a reinventar-se per no perdre aquests dividends milionaris. El president d’ABERTIS Salvador Alemany, va dir ben clar que havia estat un greu error construir autovies gratuïtes a la vora d’autopistes de peatges, i parla de la fi d’aquest sistema que explica molts retards en desdoblaments de vies llargament demanats i retardats sense data. De fet els objectius es que quan existeixi transit suficient els nous projectes de carreteres de gran capacitat sigui de pagament, també parlen de compensar les que siguin deficitàries, en referència a Madrid i els catalans, i rebutgen qualsevol nacionalització, ja que el cost per l’Estat seria massa gran. Això ens ho diuen en la presentació del llibre “Les autopistes de peatge a Espanya”, sense cap rubor.  Algunes persones com en Josep Casadellà, ha decidit que ja n’hi ha prou d’aquesta presa de pel, i ahir el van retenir en un peatge per dir “no vull pagar”, indignat amb el fet, i estenent per la xarxa la campanya per deixar de pagar els peatges, i donant peu a seguir l’exemple a altres conductors.

Una nova presa de pel per la ciutadania catalana, i un nou greuge comparatiu ens envaeix. La gota que ha fet vessar el got, ha estat haver d’allargar les nostres concessions per pagar el dèficit de les vies de Madrid, fins aquí podíem arribar. En Salvador Alemany amb tota la normalitat del món, i sense sentir vergonya, parla de l’errada de construir autovies gratuïtes pels pobres conductors catalans, i ho dona per finiquitat, ja que això nomes esta reservat per la major part de l’estat espanyol, encara que siguin zones amb un baix transit i circulació de vehicles, però Catalunya no te aquest dret, i per tant no importa el perjudici que es causa a l’economia o els accidents mortals provocats per vies col·lapsades, que esperen des de fa anys un desdoblament que no arriba, ja que el català ha de pagar i mantenir aquest lobby, que ja pensa en el cobrament de les noves autovies com a solució pel seu gran negoci. Devem ser un cas singular en el planeta, paguem bona part de les infraestructures dels demes amb o sense raó econòmica pel mig, i com agraïment paguem els peatges gairebé de per vida, amb un exercici de cinisme d’Abertis, que ja no s’aguanta per enlloc. La iniciativa d’aquest ciutadà es comprensible, ara nomes falta que altres afegeixin el seu vehicle per aturar aquest robatori despietat. Com sempre la societat te la paraula, francament no hi confio gaire, però la indignació es va estenent com una taca d’oli, i els greuges s’acumulen damunt la taula sense fre.

Els grans abusos rebuts no es poden solucionar amb petits gestos, necessiten canvis en profunditat, i una societat implicada per donar el tomb a les coses, d’altra banda poca cosa hi ha per fer. Cal un autèntic tomb a un sistema podrit, que nomes va contra els mateixos, i per enriquir els de sempre sense cap tipus de vergonya, s’han de desemmascarar aquests personatges que reparteixen milions de benefici a grups reduïts, i mentrestant el ciutadà que ja paga els seus impostos, nomes rep un rere l’altre pals a la seva gestió, i atracaments de guant blanc que pretenen ser normals, i no ho son de cap manera.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.