ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

LA PELL MOLT FINA O LA POLÈMICA SENSE SENTIT

General

La samarreta que fa uns dies porta el monument a Colom de Barcelona, i que no es altra que la nova equipació blaugrana que Nike ha confeccionat per la temporada que be, ha portat una polèmica, sobretot des del president de l’Espanyol totalment injustificable, i que pretén barrejar tots els temes, i obviar una realitat que per molt que no li agradi no pot canviar, cosa que de cap manera no significa cap falta de respecte per ningú.

Efectivament, en Joan Collet considera que l’Ajuntament no pot fer segons la llei aquest tipus d’activitats, i obviant la quantitat que rebrà per la publicitat de Nike, ens diu que aquestes coses no tenen preu. Ha anunciat una queixa formal del club i considera una injustìcia i un greuge en comparació a altres llocs del món. De fet el consistori ingressarà 100 mil euros per aquesta publicitat genial de la multinacional, i l’alcalde ha defensat que res te a veure amb la temàtica esportiva,  i  ha recordat que els monuments amb restauració com es l’estatua emblemàtica de Barcelona tenen llicència per fer aquesta publicitat com ja ha fet per exemple una marca automòbilistica fa uns anys sense cap repercusió especial, alhora  la quantitat anirà per entitats socials i esmenta que les critiques dels partits de la oposició al consistori no tenen gaire fonament.

 

En realitat, crec que no hi ha tema. El president de l’Espanyol amb aquesta actitud víctima de sempre pretén fer una realitat a la seva mida i obviar que la institució blaugrana es un referent mundial i del nostre país amb una massa social grandiosa i una grandesa que simplement com a catalans i deixant de banda ser els nostres colors o no hauria de fer sentir orgullosos a la societat catalana. Això de cap manera es pot barrejar amb una falta de respecte per altres clubs de Catalunya com l’Espanyol i molts altres que estan en un altra dimensió i no poden pretendre gaudir del mateix espai mediàtic que el gegant blaugrana, es la llei de l’oferta  i la demanda. El mercat es el que es, i en aquest cas la igualtat no existeix, seria injusta en si mateixa.

 

l’Estratègia de marketing de Nike per presentar la nova samarreta blaugrana dalt del monument s’ha de reconèixer que es genial i els reportarà precisament el que buscaven. Per altra banda això, poc te a veure amb la qüestió esportiva, ja que quan hi havia SEAT davant el monument no vaig sentir al president Joan Collet, ni cap directiu d’alguna altra marca cap queixa formal pel tema. Ara amb la samarreta blaugrana i fent el mateix, ajustat precisament a la llei i poden treure un benefici que en aquests temps de crisi no pot ser criticable de cap manera.

 

Senzillament, crec que aquesta mentalitat  de poca autoestima de país  i critica a tot allò que sobresurt de la resta no ens pot portar enlloc, i denota la poca mentalitat d’Estat que a vegades trobem en falta en els nostres representants i que s’allarga a la societat. Com diu, en qualsevol altre lloc del món no hi hauria cap debat sobre el tema.

 

Aquí, en traiem un debat del no res, i es curiós veure l’actitud d’alguns partits amb el tema, quan es lícit, legal, i amb un protagonista i una marca que ven a nivell mundial agradi o no.

 

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.