DIFERENTS MANERES DE SER ESPANYOL
Suposo que se li va passar per alt al Borbó citar exemples i més exemples que demostren la gran mentida que el seu discurs ens volia vendre. La reclamació de l’Aeroport de Barcelona es una llarga reivindicació, una infraestructura clau per l’economia catalana, amb reclamació empresarial inclosa. Una gestió de pròximitat que explotaria tot el seu potencial, i no veure com compleix la condemna de ser residual, amb prohibició de vols intercontinentals per decret espanyol per cert, i amb inversions molt i molt inferiors a l’Aeroport de Madrid, deixant un gran potencial amb un aeroport de vols de low cost i un greuge sense cap lògica d’Estat.
Els papers de Salamanca, es un altre cas de com fer un decret per l’anhelat retorn i posteriorment incomplir la llei mateixa, especialitat de l’Estat espanyol quan es tracta de Catalunya. Uns documents espoliats i que estava acordat el retorn als seus propietaris, ara sense cap mena d’explicació tornen a validar aquest espoli i demostrant que les promeses espanyoles son paper mullat.
Un darrer cas d’aquest greuge intencionat cap als pulmons econòmics catalans per part de l’Estat es els accessos del Port de Barcelona, un port clau a la Mediterrània que ha reclamat insistentment aquesta mínima infraestructura amb una repercussió econòmica fora de tot dubte, i amb el pas dels anys ha hagut d’optar per assumir la despesa i no perdre grans oportunitats de negoci. Ara, no contents amb això. pretenen per decret que els beneficis vagin a parar per els accessos de ports molt menys importants. Es a dir un doble greuge i que ha obligat a pagar el seu propi accés i ara el dels demes.
En definitiva, son tres exemples recents que donen idea del tracte a Catalunya, per part d’un Estat que evidentment no ens considera iguals que la resta. El Borbó hauria de prenden nota per si de cas.