ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

ARA TOCA LA PRESA DE PEL DE L?AEROPORT

Sense categoria

En la negociació dels pressupostos espanyols, alguns com ERC han posat com a moneda de canvi per donar-hi suport la gestió en mans catalanes de l’aeroport del Prat, i segons el document d’intencions del Ministeri de Fomento dirigit per Jose Blanco, l’aeroport Barcelona no deixarà de ser un complement de Barajas, sense cap intenció de perdre el control, i donar autonomia de gestió a les institucions del territori català, i anem sumant a la carpeta de greuges.

Segons aquesta proposta el nou ens gestor d’Aena hi tindria un 70%, i el restant 30% aniria al capital privat, d’aquesta nova filial naixeria una societat encarregada de gestionar l’aeroport, on Foment reserva a Aena un 51%, què li permet designar executius, elaborar el pressupost i assignar drets de vol sense discussió possible. Del 49 % restant, un 22% s’obriria a capital privat, i el 27 % restant per fi seria per la Generalitat i Ajuntament sense cap tipus de poder decisori.  Evidentment com que la mateixa proporció serà a Barajas, AENA no farà cap pla a Barcelona per competir amb Madrid, i simplement la capital catalana serà un complement com fins ara.

 

Tant Esquerra com el conseller d’Obres Públiques català, Joaquim Nadal, han afirmat que la proposta es insuficient, ja que no es respecta la promesa de que la part catalana seria determinant, tot hi la defensa que en fa des del govern espanyol, què les decisions seran per majoria qualificada, la veritat es que la part catalana nomes podrà presentar propostes, i poca cosa més.

 

Un altra promesa de Zapatero i el seu govern incomplerta amb Catalunya, on mitjançant aquest joc de mans es creen nous organismes, què l’únic que fan es mantenir el poder decisori en poder d’Aena, amb el que això suposa per Catalunya, un gran aeroport sense poder explotar les seves capacitats en benefici del país , per no poder fer la  competència a l’aeroport principal que com es norma es a Madrid, i amb un model totalment desfasat, i que a Europa ja no es operatiu, no permet el desenvolupament català segurament per por a la cada vegada menys dependència espanyola de l’economia catalana.

 

Segurament, i a pesar de les queixes del socialista Nadal, alhora de votar els pressupostos on el PSOE amb el suport de PNB i CC aconseguirà pels pels tirar-los endavant, i on els 25 diputats dels socialistes catalans tornaran a donar l’esquena a Catalunya, el seu Estatut, què un cop més incomplirà amb el tema de les inversions, i el seu desenvolupament econòmic amb temes primordials com l’aeroport, per vergonya dels seus votants que veuen com el seu vot es gira en contra seva, i a favor  dels interessos espanyols que consisteixen amb la famosa dita “pagar i callar”.

 

En definitiva, un altra presa de pel que s’acosta, i què demostra la feblesa de la part catalana, i sobretot la traïdoria d’aquests diputats amb la Chacon al capdavant, què la seva última preocupació es el territori que els ha escollit, això es el que ens ofereix l’estat, de nosaltres depèn seguir acceptant aquesta situació o donar-la per acabada amb un prou ben fort i alt, què consisteix amb l’assoliment del nostre propi estat, que com qualsevol estat no te que discutir quin percentatge de poder decisori te sobre les seves infraestructures, ja que es un 100 %.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.