ALBERT CORTES MONSERRAT

EL DRET A DECIDIR

AEROPORTS, NI PARLAR-NE

General

Per si algú no ho tenia clar, i abans de la comissió bilateral del dimarts, el ministre de Fomento Jose Blanco, ja ha apuntat que els aeroports petits catalans no es desclassificaran, i per tant no es traspassaran a la Generalitat, exploren crear una societat filial, i pel que fa al Prat es podria privatitzar, i Catalunya tindria un paper determinant en una societat de vigilància i control, sense especificar el terme, que en si no vol dir res. En resum Catalunya ja pot deixar de vendre fum amb el tema aeroports, l’estat no ens els traspassarà mai, i nomes amb un estat propi podrem accedir a la seva gestió a favor dels nostres interessos.

Efectivament, el govern espanyol no es partidari de fer cap traspàs aeroportuari, i deixar que els gestors de proximitat del territori com s’imposa en la majoria d’estats del món, agafin el control d’aquesta eina tant important per desenvolupar l’economia d’un país. Apunta el tema de crear una societat filial que encara esta amb estudi, i que difícilment en aquesta legislatura seria una realitat. El conseller Recoder, valora positivament la privatització dels aeroports de Barajas i El Prat, però no veu be que puguin ser gestionats per la mateixa empresa, i reclama major participació catalana que un paper determinant en una societat de vigilància. La concessió seria per 20 anys, i s’ocuparan de l’explotació, administració, promoció, conservació i manteniment de l’aeroport. Foment ni ha concretat el paper català, ni s’ha compromès que els dos aeroports estiguin dirigits per la mateixa societat, cal dir que Aena seguirà tenint participació dins de les societats, i les tarifes mínimes regulades per Reial decret deixant en entredit la competència.

Un altra gerra d’aigua freda o bany de realisme d’aquells que encara es van empassant una a una totes les cortines de fum, que des de Catalunya ens volen presentar una realitat deformada.  Per si algú no ho tenia clar, el Prat es una eina molt poderosa per la nostra internacionalització, i fer créixer la nostra economia pel be dels interessos del territori, son dues coses que l’estat evidentment no vol, ja que suposarien un avenç per Catalunya, i una quota de normalitat que no es poden permetre. La Generalitat no tindrà cap paper de relleu en els seus aeroports, i això queda reservat per l’Estat, fa gracia sentir la paraula determinant, que no vol dir res, ja que segurament la mateixa societat que dirigeixi un aeroport ho farà amb l’altre, i les coses continuaran exactament igual, un projecte nacional amb Barajas, i auxiliar amb El Prat, a més no es cap competència, ja que reconeixen que les tarifes mínimes seran per Reial Decret, i les decisions importants de gestió seran a càrrec de la societat, on Aena i tindrà el seu paper, i el interessos catalans quedaran en l’oblit.

Caldrà sentir en Duran, que de moment  amb el grup de CIU a Madrid, i gracies a la seva abstenció, ja ha permès aprovar els sostres de despesa, i ja veurem si no ho fan amb els pressupostos espanyols també. La resposta continua sent agressiva i de menyspreu per la part espanyola, que segueix incomplint compromisos i es nega a que Catalunya es pugui desenvolupar de cap manera com a territori, això també va a aquells que alerten per una entrada en majoria absoluta dels populars com el pitjor que ens podria passar, jo els hi contestaria que pitjor impossible,en tot cas igual, es exactament el mateix objectiu, evitar que el territori català s’escapi del control total de l’estat, i es pugui desenvolupar en benefici de la seva ciutadania, es molt clar que sense estat propi, i amb un en contra poca cosa podem fer.

 

 

?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.