Però em fixo en les marques. Parlo de les empreses que fan anuncis a TV3 i CatRàdio, o a altres mitjans de comunicació catalans en llengües que no són la del país; com que no els entenc i no sé el que em prediquen ni les virtuts dels productes que intenten vendre’m siguin els que siguin, d’aquestes marques siguin les que siguin ni en compro ni en compraré res mentre no intentin convèncer-me en la meva llengua i per tant els pugui entendre perfectament i sense risc d’error.
No entenc els anuncis però tampoc entenc aquestes empreses, normalment grans, algunes de l’estat español però també moltes de multinacionals, francament no les entenc; no me les imagino fent anuncis a França en anglès, a Alemanya en francès, al Japó en alemany o a Portugal en xinès, per posar uns quants exemples a l’atzar.
Doncs bé, de moment ells s’ho perden perquè si d’alguna de les coses que anuncien em podés assabentar de virtuts i defectes no dic jo que no acabés fent-los “gasto”, però així naturalment no, de cap manera.
Agustí Vilella i Guasch
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!