La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

21 de març de 2007
Sense categoria
4 comentaris

TIC i escola (tendències i propostes 4)

La incidència del context

És imprescindible que les escoles coneguin quin és l’equipament tecnològic que els alumnes tenen a les seves llars i quin ús en fan, ells i les seves famílies, si no volem que el treball que es fa des dels centres estigui construït sobre el buit.

També cal que les polítiques de telecomunicacions tinguin en compte que les desigualtats territorials es converteixen també en desigualtats educatives. Cal que la xarxa arribi a tot arreu i en les mateixes condicions.

CONTEXT

Tot i que la incidència dels centres en el context, tant el de la pròpia escola com el de l?entorn, no és directa, sí que és important tenir tota la informació possible sobre aquell, especialment pel que fa als serveis comunitaris i a la situació de les famílies en quant a l?ús de les TIC a les llars. Aquesta informació s?hauria de recollir de forma sistemàtica i s?hauria de tenir en compte per a la planificació estratègica de l?ús de les TIC al centre.

Pel que fa a altres instàncies, és imprescindible que es prengui consciència del paper de l?escola en aquest procés i, sobretot, que es desenvolupin polítiques potenciadores i facilitadores d?infrastructures bàsiques de telecomunicacions i de serveis que evitin que aquests recursos siguin factors limitants i discriminants per a les possibilitats d?ús de les TIC als centres.

  1. No crec pas que sigui imprescindible que les escoles coneguem l’equipament tecnològic que els alumnes tenen a les seves llars.
    Aprendre usant les TIC a l’escola pot ser un procediment més i un contingut més que enriqueix l’aprenentatge dels alumnes independentment de l’ús que en fan, o en deixen de fer, a casa.
    Salutacions i bona nit 🙂

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!