La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

31 de desembre de 2005
Sense categoria
2 comentaris

Tendències 2006

Sense ànims de profetitzar, només unes opinions personals per a la posterior reflexió.

NOVES TECNOLOGIES: Diversificació d’usos i de dispositius i convergència de diferents usos en un mateix dispositiu. Consolidació de les connexions inalàmbriques i dels dispositius de gravació i de memòria.

SOCIETAT: Lleure personalitzant i a la carta (TDT, gravadores de DVD, etc). Multiplicació i potenciació de noves formes de comunicació (nous usos mòbil, TV interactiva, blogs, e-learning, etc.).

EDUCACIÓ: Internet a l’aula. [… segueix]

NOVES TECNOLOGIES: Diversificació d’usos i de dispositius i alhora convergència de diferents usos en un mateix dispositiu. Al mateix temps, la consolidació de les connexions inalàmbriques i l’increment de la capacitat i la disminució del preu dels dispositius de gravació i de memòria faciliten l’accés des de qualsevol punt de la llar a tot tipus d’informació i de contingut multimèdia (és el que es comença a conèixer com a Home center). Els dispositius, la màquina o el hardware cada vegada són menys importants, o més “invisibles”, l’important és el seu ús.

SOCIETAT: En consonància amb les noves tendències tecnològiques, el lleure es va personalitzant; els continguts digitalitzats permeten el lleure a la carta (TDT, gravadores de DVD amb disc dur, etc). Paral·lelament, em sembla destacable que les noves tecnologies i els nous usos de la xarxa multipliquen i potencien les formes de comunicació (nous usos del telèfon mòbil, TV interactiva, blogs, e-learning, nous usos socials d’Internet, etc.). Tot interconnectat en una xarxa amb múltiples nodes que tendeixen a l’infinit. Això deu ser el que en dèiem ciberespai, on el que hi trobem, no per ser virtual deixa de ser menys real.

EDUCACIÓ: En mig del marasme social i polític en el que es mou l’educació al nostre país, és difícil trobar tendències i línies clares. En tot cas, sembla que a poc a poc s’imposa que el proper pas ha de ser introduir la xarxa a totes les aules. Al nostre país, el projecte “Internet a l’aula” pretén això mateix. Ara bé, perquè aquest pas sigui efectiu és necessari que a les aules tots els alumnes tinguin accés i connexió a la xarxa (per exemple amb portàtils) o que totes les aules disposin de pissarres digitals interactives, les quals poden fer canviar la forma d’ensenyar, sense volta enrere.

  1. això ja s’havia plantejat a les empreses i universitats europees fa 25 anys i es va començar a posar fil a l’agulla el final dels vuitanta…

    (les coses són com són, encara que no ho semblin)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!