La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

Estretor de banda

1 de desembre de 2005
Sense categoria

Una de les coses més aparents, i que més em van cridar l’atenció, en la meva visita a escoles angleses (concretament de la LEA de Blackpool), va ser l’amplada de banda de la connexió a Internet. Mentre que aquí, amb l’últim impuls que es vol donar als projectes TIC, s’ha passat de 2 a 4 Mb, i

Llegir més

TIC i autonomia de centres

29 de novembre de 2005
Sense categoria

Avui tocava entrevistes (director/a i coordinador/a d’informàtica) a dues escoles, una pública i l’altre privada. Dos centres molt propers, se suposa que amb alumnat similar, del mateix barri, molta immigració i dificultats econòmiques. Tot i així, s’observen diferències. [segueix …] Un dels centres és públic, l’altre és privat concertat. Aquest últim practica una política d’integració (el públic també,

Llegir més

Weblogs i educació

28 de novembre de 2005
Sense categoria

De tornada del meu "trip" anglès, del que parlaré en uns dies, veig que l’associació d’elearning aefol ha publicat al seu portal en dues parts un article sobre les weblogs i l’educació (primera part i segona part). L’article assenyala els avantatges del format weblog per a l’educació. Entre aquests: –         La facilitat d’ús –         La gratuïtat

Llegir més

Barsa-Madrid a Liverpool

20 de novembre de 2005
Sense categoria

Perdoneu la llicencia, pero avui en aquest bloc parlare de futbol. Nogensmenys, el futbol tambe ha esta a l’avantguarda de la globalitzacio.Vaig veure el Barsa-Madrid en un pub de Liverpool: una experiencia memorable. La premsa d’aqui, concretament el Times, recull la noticia en la portada d’esports, li dedica mitja pagina i es l’unic partit internacional

Llegir més

Girona-UK

18 de novembre de 2005
Sense categoria

L’avió de Girona a Blackpool va ple. Gairebé tothom es angles. Molts homes madurs i de mitjana edat, perfil de bevedors de pub. Si tenim en compte que es un dijous feiner de novembre, que gairebé a la mateixa hora surt un vol a Londres i un altre a Glasgow, que sembla que també aniran

Llegir més

TIC a Blackpool

17 de novembre de 2005
Sense categoria

Avui començo un periple per la costa oest anglesa, concretament a Blackpool, per tal d’observar com s’integren les TIC a les escoles de primària i de secundària. Segons les meves informacions, hi ha experiències molt innovadores i interessants. Procuraré explicar les qüestions més rellevants que observi.

Llegir més

Laboratori virtual

15 de novembre de 2005
Sense categoria

L’ús dels blocs ( = blogs) s’estén a poc a poc entre el professorat, fins i tot entre alguns dels que tenen llicència d’estudis. El bloc d’en Ferran Mas, Narref Blog, forma part del seu projecte de treball “Aula laboratori virtual“. Els podeu veure a “Els meus enllaços”, aquí al costat. Tot plegat em sembla

Llegir més

L’escola que aprèn

13 de novembre de 2005
Sense categoria

(L’endemà de la manifestació dels privilegiats per demanar més privilegis prefereixo continuar parlant del tema encetat al post anterior.) El professor MacBeath va proposar un model de “pastís de noces” de tres pisos: a la base tindríem l’aprenentatge de l’alumne, en el pis intermig l’aprenentatge del professor i en el superior l’aprenentatge de l’escola. També

Llegir més

S’han d’avaluar els professors?

11 de novembre de 2005
Sense categoria

El Fòrum Europeu d’Administradors de l’Educació de Catalunya ha celebrat ahir i avui, a Bellaterra, les XI Jornades de Direcció Escolar amb el tema de l’Avaluació de la Docència, aspecte delicat, en el que es va entrant a poc a poc, amb molta prudència. Un idea suggeridora, aportada pel professor MacBeath, de Cambridge, és que

Llegir més

DISSENY INTEL·LIGENT

10 de novembre de 2005
Sense categoria

 Això del disseny intel·ligent no és l’última tendència dels dissenyadors catalans, ni tampoc un programa de software de gestió del coneixement. Es tracta, encara que pugui semblar el contrari (ho dic pel terme “intel·ligent”) d’una corrent de pensament que planteja l’existència d’una intel·ligència creadora (una mà negra?) que dirigeix i ordena l’evolució de les espècies.

Llegir més

Religió a l’escola

9 de novembre de 2005
Sense categoria

Ahir, manifestacions dels estudiants contra la nova llei educativa (la LOE). El proper dissabte, a Madrid, gran manifestació contra la LOE convocada i recolzada per la jerarquia eclesiàstica, el PP i algunes patronals i associacions de pares d’escoles concertades. Tanta coincidència podria fer pensar que gairebé tothom està en contra d’aquesta llei i que per

Llegir més

Dia d’Internet

25 d'octubre de 2005
Sense categoria

Avui es celebra el dia d’Internet per iniciativa de més de 300 organismes i institucions. Tot i les periòdiques crides d’alarma sobre el nostre baix nivell d’ús d’Internet, segons les dades de l’Observatori de telecomunicacions i de la Societat de la Informació (Red.es), el número de persones que accedeixen a Internet ha crescut un 44 %

Llegir més

La pissarra blanca

20 d'octubre de 2005
Sense categoria

La informació ja té dies: "Tots els centres docents disposaran d’Internet a l’aula el curs 2007-2008“. El Departament d’Educació vol invertir 167 milions d’euros amb l’objectiu de que l’any 2008 tots els centres disposin d’internet a les aules. Dit d’una altra manera, "aquest pla ha de permetre passar de l’aula d’informàtica a la informàtica a

Llegir més

(des)connectat

2 d'octubre de 2005
Sense categoria

Cinc dies sense ADSL, i ja sembla que et falta alguna cosa, que els companys amb qui esmorces cada dia han marxat de vacances i t’has quedat sol a la taula del bar. Això del ciberespai enganxa (i s’enganxa) més del que sembla. Gràcies a un portàtil amb Wifi i algunes "generoses" xarxes sense fils,

Llegir més

Lectura i alfabetisme en la societat de la informació

26 de setembre de 2005
Sense categoria

Neix una nova publicació digital sobre la societat del coneixement: uocpapers, amb una orientació interdisciplinària, que té per objecte publicar textos originals universitaris de divulgació que se centrin en la confluència dels àmbits temàtics propis de la universitat amb la societat del coneixement. Entre els primers articles publicats, en vull destacar el d’en César Coll,

Llegir més