Fa uns dies, i una vegada més, els mitjans ens informaven de que Espanya es troba a la cua d’Europa en qüestions educatives. Aquesta vegada, un informe de l’OECD (“Are Students Ready for a Technology-Rich World?: What PISA Studies Tell Us“), revela que al 2003, any de l’últim estudi PISA, Espanya es situa al lloc 26 de 40 països analitzats en alumnes per ordinador, molt a prop dels llocs que ocupa en cultura matemàtica (24è), comprensió lectora (23è) i cultura científica (22è), tot i que, com es pot veure, en una posició lleugerament inferior. Per sota hi ha països com Alemanya i Portugal, però per sobre tenim, entre altres, a Grècia, Mèxic, Macau o Hongria. I a Catalunya les dades no han de ser massa diferents.
La rellevància d’aquest estudi és, però, que intenta posar en relació l’ús de les TIC a l’escola amb la millora dels resultats acadèmics, amb la garantia que suposa un estudi tècnicament molt rigorós com és el PISA. Aquest és el rovell de l’ou, i caldrà analitzar amb lupa les dades per veure què més ens aporten.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
p