La mirada fluida

Educació, societat i noves tecnologies

6 de novembre de 2006
Sense categoria
9 comentaris

TIC i escola (1)

He estat absent unes setmanes, perquè havia de finalitzar el meu treball (els que em vàreu llegir des del principi ja sabeu de què va).

El final ha estat esgotador, però tot plegat ha pagat la pena. Espero tornar a sovintejar les meves aparicions, i espero que alguns de vosaltres torneu a realimentar-me.

De moment, us aniré penjant algunes de les meves conclusions, sobre l’ús de les TIC a l’escola, a veure si vaig agafant el ritme.

Tendències i propostes 1

Tendències i propostes 1

L?última part de l?estudi hauria de consistir en la formulació de recomanacions i propostes per a la integració i el bon ús de les TIC i d?Internet als centres educatius. Seria agosarat per la meva part proposar actuacions i mesures als centres i a l?Administració amb la base només d?aquest treball. Nogensmenys, però, considero que pot ser interessant fer algunes reflexions a partir del model d?anàlisi i dels resultats de l?estudi en un context més ampli i genèric.

L’estudi proposa un model, uns descriptors i uns referents de qualitat en una escala progressiva d?integració de les TIC i d?Internet als centres, i assenyala quines són les línies que la planificació i les polítiques educatives, de centre o de sistema, haurien de tenir en compte. Els referents de la fase més avançada, o de transformació, són les fites últimes a les que s?hauria de tendir, l?última de totes, tot i que segurament mai serà la definitiva, és fer que l?ordinador sigui invisible.

Cal, però, tenir algunes prevencions. El model que es proposa és molt complex, com és complexa la realitat educativa que intentar reproduir, en realitat reduir i simplificar, i com tot procés educatiu, aquest és multivariat, multifactorial i multicausal. No hi ha en general relacions simples de causa-efecte en educació i, per tant, no podem pretendre que la introducció d?una mesura o d?un equipament X en un centre tindrà l?efecte Y en l?ús de les TIC. No hem de perdre la visió global i holística dels centres educatius, tot i que en determinades situacions caldrà simplificar aquesta visió per tal de prendre algunes decisions o fer algunes valoracions.

  1. M’interessarà llegir les teves conclusions repecte al treball que has acabat. Jo de moment estic de nou ocupada amb tasques "d’investigació" perquè han canviat la plataforma on tenia les meves aules virtuals. La nova  té moltes més possibilitats, amb la qual cosa augmenta la seva complexitat.
    La nova adreça és: http://lo-net2.de
    De moment continuo amb la "vella" i d’aquesta et  volia passar la pàgina que encara estan confeccionant els alumnes del taller d’intercanvi d’enguany, i que algun dia acabarem! És una mostra més del que ofereix aquesta plataforma per treballar amb els alumnes.
    http://www.lo-net.de/class/mussol-Mataro06

  2. Hola Ángel,

    Encantado de saludarte de nuevo.

    Me incorporé tarde a las lecturas de tu blog, con lo que no tengo referencias del trabajo al que te refieres. Si te es posible, me gustaría que me informaras algo más. Este año pasado terminé un máster sobre e-learning en la Universidad de Sevilla y sigo con interés todo lo que se refiere a la introducción de las TIC en educación.

    Te acompaño esta dirección donde colaboro con una compañera en el curso de Metodología didáctica y en otras cosillas.http://formacion.recursostic.com/moodle/

    Un saludo. Andrés

  3. He llegit el teu comentari al meu bloc. Això m’ha fet entrar en el teu, que ja havia visitat fugaçment però no m’hi havia aturat pensant-me que era més dirigit a les TIC que a l’educació. El teu escrit sobre els exàmens de setembre el trobo molt interessant. M’agrada els escrits de la gent que es mulla. Criticar només al Departament és molt fàcil. Donar una altre visió de les coses ("Només se m’acudeix un solució per garantir la igualtat d’oportunitats: que l’escoles estiguessin obertes tot l’estiu i els mestres treballessin per torns durant una part de les seves vacances." és mullar-se.

    Veig que toques molts temes de secundària. Jo vinc del món de primària i intento no sortir-me’n. Parlar de les coses de casa dels altres sempre porta a disgustos i, si puc, m’els estalvio.

    Vull agrair-te que hagis posat en el teu bloc la meva direcció. Com que no domino del tot la configuració del bloc, quan tingui un moment miraré com es fa per fer el mateix amb el teu.

    Espero continuar llegint-te

    Josep Piferrer

  4. He descobert aquest bloc de casualitat navegant per la xarxa. Em sembla que hi faré parada més sovint doncs jo també sóc mestre TIC tot i que de primària. Al meu loc tinc algunes etiquetes sobre les TIC, la meva visió és força pessimista, almenys si no me la feu canviar, és clar.
    Salutacions.
    Jordi Roca

  5. If you can, please take replica louis vuitton bags your name off that and, louis vuitton watches replica um, what do you call louis vuitton jewelry it, just have it as breitling watches a number on the voice juicy ring mail. Just have it as louis vuitton ties your telephone number. You have tiffany bracelets to do this for me. cheap brooch Huge. Quickly. Bye.”
    Couple Tried ‘Really bvlgari jewellery Hard’ to Save Marriage
    In the chanel replica earrings end, Woods was rumored to

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!