Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Publicat el 1 de març de 2018

El saber és una conquesta difícil

“Aniria bé, que la filosofia fos una cosa de tal mena que només amb el contacte dels uns amb els altres passés del més ple al més buit de nosaltres, com l’aigua en les copes que, per un bri de llana, passa de la més plena a la més buida.” Plató (427-347 a.C.)

“El mestre veritable, amb l’admiració que suscita, pot estimular el deixeble a emprendre l’aventura del coneixement. Una aventura que —al contrari del que ens volen fer creure certes pedagogies hedonistes que han destruït l’escola i la universitat— pressuposa sempre un esforç necessari que ningú no pot realitzar en lloc nostre. El saber no és un do, sinó una conquesta difícil.” Nuccio Ordine (2018)

Dos experiments destinats a alumnes de nou anys, màxim deu.

Experiment 1: posa dues copes, l’una amb aigua, comunicades per un fil de llana. Després d’una hora, anota allò que hauràs observat. I si el fil en comptes de llana fos d’empalomar?, o de lligar llonganisses?, i si fos un fil de llum? Has tingut en compte de no tenir les copes a la mateixa alçada?

Experiment2: seu algú de casa al teu costat, al sofà. Lligueu-vos un fil de llana al cap dels dos, com si estiguésseu comunicats, i espereu-vos trenta minuts. Què haurà passat? us haureu dit res?, heu rigut?, us heu neguitejat?, heu aguantat els trenta minuts comunicats pel fil de llana?, cap a on haurà viatjat-traspassat el coneixement?

Post-apuntament: entre el govern d’Espanya i el govern de la República catalana, podríem fer el segon experiment?, cap a on rodaria el coneixement?

[…]



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, mestres d'escola, República catalana per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent