La lliçó dels mestres jubilats al “paranormal” TSJ

La gestió parafeixista de la diputació d’Alacant, còmplice de la corrupció exercida durant anys al País València, mentre governava el pp, actiu de la ruïna, saqueig i robatori de la hisenda valenciana, va presentar en un tribunalet, TSJ, el desacord amb el decret de llengües del govern Marzà, que una majoria d’escoles valencianes va prendre com a propi i, encara quedant-se curt de moltes de les expectatives creades en determinats sectors de l’escola (escola valenciana, el sindicat de treballadors STE, per exemple) va aconseguir amb el seu plantejament que moltes escoles que no ho havien fet, s’apuntaren als models d’ensenyament en valencià.

Davant aquest èxit, apareix un jutge que juga a polític per prendre decisions per damunt del govern valencià, per damunt de l’escola i de milers de valencians, i decideix de paralitzar el decret i deixar-nos al llimb, al cel o al purgatori, encara no ho sabem. Bé, ja sabem què decidiran els jutges franquistes que governen la justícia, que no l’apliquen, la governen…

Davant aquest nou atac a la democràcia de les estructures paranormals de l’estat espanol, diverses associacions, sindicats, escoles, a títol col·lectiu o particular, han manifestat el desacord amb la justícia espanola i el seu suport incondicional al decret (allò que ha aplegat-unit el decret de llengües, que no ho separe la “injustícia” d’un tribunalet).

Ací us deixe l’última de les adhesions del col·lectiu de “mestres jubilats” del Moviment Cooperatiu d’Escola Popular, MCEP (els mestres freinetistes on n’hi ha entre més Ferran Zurriaga, Mercé Viana, Carme Miquel, Roser Santolària, Alfred Ramos, Adela Costa…)

 

SÍ AL DECRET DE PLURILINGÜISME

El Col·lectiu de Mestres Jubilats adscrits a Escola Valenciana, amb motiu de  la paralització cautelar de la implantació del PEPD (Programa Educatiu Plurilingüe Dinàmic) per part del TSJ de la CV en resposta a un recurs promogut pel president de la Diputació d’Alacant

MANIFESTEM

– Des de la nostra constitució com a grup pedagògic, fa més de 50 anys al si de la Secció de Pedagogia de Lo Rat Penat (1964 – 1970) i després com a Moviment Cooperatiu d’Escola Popular, hem reivindicat la introducció del valencià a l’ensenyament de manera normalitzada, considerant que no és vàlida cap reforma educativa ni pedagògica que no tinga entre els seus objectius que l’alumnat valencià domine per igual les dues llengües que presents en la nostra societat, valencià i castellà.           

– Partíem de la convicció que el domini de llengües és absolutament beneficiós per a l’alumnat perquè contribuïx de manera bàsica al seu desenvolupament intel·lectual i cultural. I per això al valencià cal atorgar-li el pes educatiu necessari per fer possible la igualtat en el domini de les dues llengües oficials. 

– En conseqüència hem aplaudit les iniciatives institucionals que s’han instaurat al llarg dels anys a favor de la introducció del valencià a l’ensenyament, sempre des de la perspectiva que calia seguir avançant. I destaquem molt positivament la publicació, en el seu moment, de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià.

– Al llarg de la nostra extensa trajectòria professional, hem comprovat que en aquelles aules on el valencià era llengua bàsica d’ensenyament, l’alumnat dominava valencià i castellà mentre que allà on el valencià no tenia eixa presència, l’alumnat, en general, només dominava castellà. La qual cosa, és evident que va en detriment d’aquest alumnat que no arriba a ser bilingüe.

– Considerem que el Programa Educatiu Plurilingüe Dinàmic (PEPD), elaborat per l’actual Conselleria d’Educació, amb l’assessorament d’especialistes qualificats i amb el suport de gairebé la totalitat de sectors implicats, respon a les necessitats actuals de l’alumnat valencià d’arribar a conéixer, almenys, tres llengües. El PRPD partix dels criteris pedagògics més actuals, basats en l’aprenentatge integrat de llengües i s’organitza d’acord amb el Marc Europeu de Referència de las Llengües.

– Que no és cert que el PEPD discrimine el castellà, ja que en acabar l’escolaritat obligatòria tot l’alumnat ha de dominar-lo, el castellà, juntament amb el valencià, alhora que haurà adquirit una bona base per a l’anglés.  Per això cada Centre pot triar el nivell a aplicar, com a punt de partida flexible que conduirà al mateix objectiu final.

– Que tots els projectes són revisables i millorables, però ningú no té dret -ho faça per ignorància o mala fé- a impedir que l’alumnat valencià domine les dues llengües oficials alhora que va adquirint un coneixement funcional de l’anglés.

– En conseqüència, donem el nostre suport a l’aplicació del PEPD i instem els responsables de la seua paralització a que retiren les mesures obstaculitzadores.

València 26 de maig de 2017

En nom del Col·lectiu: FERRAN ZURRIAGA i MERCÉ VIANA

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *