Innovació, intel·ligència i escola

Comencem la setmana a l’escola amb aquesta invitació a participar d’unes jornades de formació, enmig d’un hivern boig, de fred, calor, poca aigua (a València, almenys), d’atreviment contra els horaris i les jornades laborals d’escassa conciliació.
Aquesta vegada hem convidat dos forasters i un veí, a fer-nos de ponents davant el repte majúscul d’aquest títol de l’apunt: innovem, els mestres, cada dia?, com ho fem?, i com sabem que ho fem bé?, i encara demostrem que treballem per una escola intel·ligent, que defuig la rutina, l’avorriment, i afronta l’equitat com demana amb tanta fermesa Xavier Melgarejo (per què serà que la llei del pp defuig parlar-ne conscientment?). Freinet ja demanava fa vuitanta anys que l’escola havia de ser un laboratori de pedagogia pràctica, perquè encara avui les seues ‘Invariants’ són modernes i punyents, contra la LOMQE i la involució educativa que pretén la dreta patètica que ens governa. L’home que més en sap del sistema educatiu finlandés, Xavier Melgarejo, amb Mar Romera i Xabier Bahón, debatran amb més de quatre-cents inscrits, mestres en la seua majoria, sobre escola, intel·ligències, modernitat, reptes a curt termini de la formació dels mestres, peça cabdal de l’escola que vol respondre amb garantia a la complexitat de la feina que li encomanem. De l’esforç individual per millorar la feina cada dia, els mestres, són herois. Naturalment que n’hi ha de tot, com a tot arreu. Però n’hi ha tants que no desmaien mai, malgrat els entrebancs i les polítiques pocasolta, que no podem estar-nos d’agrair-los-ho, cada dia que obri l’escola.

*Les gairebé cinc-centes persones inscrites han obligat els organitzadors a traslladar les jornades a l’AUMA de Picassent. D’allò que passarà, anirem explicant-ho al llarg de la setmana.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *