L’escola s’ha de convertir en un espai d’admiració

AKOEeducació presenta una experiència innovadora en favor de l’escola: els claustres simultanis al voltant d’un tema monogràfic. Una autèntica gernació de mestres, gairebé tres-cents, treballaran alhora en nou espais diferents l’Avaluació formativa. Un model d’avaluació que canvia la metodologia tradicional d’avaluar el treball dels alumnes: perquè en canvi de ser merament diagnòstica o memorística, aquest model d’avaluació pretén servir per aprendre, formar part de la vida diària a l’aula, possibilitar que els xiquets puguen treballar amb autonomia i es facen experts en autocontrol. No és poca cosa cap dels objectius, i plegats semblen un impossible, justament hui que som en dimecres de cendra.

L’experiència afig encara més innovació: els mestres de cada claustre pertanyen a cooperatives diferents i han de ser capaços de treballar en col·laboració, i aportar l’experiència de cadascú per aprendre plegats del coneixement col·lectiu. En la segona fase del treball, un altre equip de coordinació aplegarà les aportacions i els consensos als quals hauran arribat els nou claustres, perquè cada participant de l’experiència siga coneixedor d’allò aconseguit.

El resultat final de tot plegat, el procés i les conclusions, es comunicarà en un acte públic a València, on s’hi convidarà el col·lectiu d’ensenyants a obrir noves vies de col·laboració, innovació i millora de l’escola.

AKOEeducació som nou cooperatives d’ensenyament organitzades en una cooperativa de segon grau, entre més objectius compartim experiències i volem convertir-nos en un un referent educatiu d’aquest país.

Neus Sanmartí és la primera experta a escampar el concepte d’avaluació per aprendre o avaluació formativa, que, indefugiblement, és l’únic model d’avaluació que pren decisions pedagògiques per ajudar els alumnes a aprendre millor. 

 by akoe_educació  (full resum de l’avaluació formativa deferència d’Unbloceducat)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *