Ulisses20

Bétera, el camp de túria

11 de setembre, diada i primer dia d’escola

Jo hagués pagat per ser unes hores a Barcelona, avui, el meu desig era viure aquella felicitat, com l’he viscuda en altres ocasions. És un sentiment que cal viure, ser-hi, per saber com és de profund i joiós. Però avui comença l’escola al País Valencià, és el primer dia amb xiquets, que m’estrene…, així que no pujaré a viure la diada, que seguiré a través de les xarxes.

Avui és el meu primer dia d’escola en disset anys. Després de l’experiència de director, és com si comencés de nou, una segona època, o una època de temps moderns. Vull dir que m’estrenaré de mestre a quart de primària, el primer dia, i això també serà una festa, gairebé un festival. De l’experiència d’enguany vull escriure un diari, compartit amb els xiquets. Freinet ja ho deia, i Ferran Zurriaga, que els mestres han d’escriure per reflexionar què fan, cada dia, cada setmana, un curs sencer. Si volem fer avaluació formadora, llegir amb perspectiva què fem, com, què caldrà canviar, escriviu, mestres. Llegim-nos. Aquest és un meu propòsit, enguany, que espere acomplir.

Però avui, com que som en el primer dia, també serà especial a l’escola, perquè la nostra escola no comença de manera convencional, que és el primer dia! Potser que farem un experiment nou: sembla que han encomanat unes màquines escànner que endevinen la intel·ligència dels alumnes, amb una lectura, i per això farem grups de xiquets segons la seua intel·ligència: la màquina sembla que endevina si t’agrada això, o allò, si vols aprendre sobre aquella matèria, o vols investigar sobre un tema concret. A mi m’han encarregat de treballar en un d’aquests grups que la màquina determina què volen fer, què saben fer, què volen aprendre a fer, els xiquets. Tant de bo la tria siga ben encertada, i no com aquella teoria de les IM o intel·ligències múltiples, que no tenen cap base científica.

Sí que són temps moderns, i com han canviat les coses a l’escola, des que no faig de mestre a temps complet, vaig pensar en la reunió que es va explicar què faríem el primer dia. Però no em vaig atrevir a contradir la decisió. Això perquè digueu que la mecanització escolar no fa paper, xa, ni els escànners d’intel·ligència orienten els mestres.

Demà ja explicaré com haurà anat el primer dia a l’escola.

[i m’agafaré al ganxo de la figa palera per llegir a Vilaweb com haurà sigut la festota a Barcelona, quina ràbia.]



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General, mestres d'escola per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent