És veritat que els aparcaments de pagament a Manresa són cars i que si no ho fossin tant segurament tindrien més acceptació, però també ho és que la seva construcció a costat molts diners (sobretot, ja ho sabem, el de la plaça de la Reforma) i que a Manresa i al Bages encara no hem interioritzat que l’espai urbà, lliure o edificat, és escàs, i que si es vol utilitzar per un ús estrictament privat (deixar-hi un automòbil, per exemple) cal assumir-ne un preu. El cert és que a Manresa el cotxe és molt menys imprescindible del què ens hem pensat durant anys i per això, abans de pagar per aparcar, són molts els que prefereixen caminar una mica, anar amb bus o, fins i tot!, agafar la bicicleta.
Els encarregats de preveure el futur i anticipar-s’hi es van equivocar. Van pensar-se que per millorar la mobilitat i per atreure gent i iniciatives al centre calia, sobretot, fer aparcaments (típica mentalitat segle XX) quan, en realitat, el què cal, entre d’altres coses, és donar espai i mitjans al transport públic, als vianants i als vehicles amables i no contaminants. Ara, a Manresa, després de 20 anys, caldrà renovar la concessió del servei de bus urbà i serà un molt bon moment per replantejar-nos el model i fer propostes que situïn el transport públic, per tot-hom, eficient energèticament i segur, en el centre de les prioritats en matèria de mobilitat. Posant en marxa d’una vegada el carril bus, per exemple.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!