Adam Majó

Xuts a pals

10 de novembre de 2008
4 comentaris

Futurologia

Des que vam arribar l’any 2001 i ens varem adonar que en Kubrick ens havia enganyat, i ni hi havia colònies humanes a la lluna ni  ens alimentàvem de píndoles de colors, això de preveure el futur ha perdut molt d’encant. Tot i això hi ha qui hi insisteix i des de l’Ajuntament de Manresa es va  impulsar ara fa un pàrell d’anys l’anomenat Pla Estratègic Manresa 2015, el PEM, a només quatre anys del mític 2019, l’any de Blade Runner: Cotxes voladors, pluja perpètua i  replicants! màquines androides pràcticament indistingibles dels éssers humans biològics.

Em temo que en Ridley Scott també va exagerar i en aquest pla manresà pels propers 10 anys el llistat d’objectius a assolir és molt més modest, però no per això exempt de dificultats. Un cop elaborat el document en qüestió, del què es tracta ara és de fer-ne el seguiment i determinar-ne les prioritats. Amb aquest objectiu es va convocar la setmana passada el Consell general del PEM, que havia d’aplegar partits polítics, empresaris, comerciants, sindicats, la caixa, mitjans de comunicació i alguna entitat filantròpica. El resultat, malauradament, no estigué a l’alçada de les expectatives; l’assistència fou reduïda, la meitat aproximada dels convocats, la puntualitat (detall il·lustratiu de l’interès que desperta una reunió) lamentable i el contingut del debat fràncament fluix, i espero que ningú se m’enfadi. L’esmorzar, això sí, ofert per l’excelentíssim Ajuntament, molt complert. Vam acabar la curta reunió cruspint-nos els croissants farcits de tonyina i olives, tot parlant de futbol i, evidentment, de l’Obama.
Tan sols una conclusió va donar un cert sentit a la trobada. En la poca estona que varem entrar una mica en matèria vam estar tots d’acord, tots!, que la primera prioritat de la ciutat a nivell d’infraestructures és el ferrocarril, i més concretament, la millora  en profunditat del servei de Rodalies. Manresa forma part, ens agradi o no, de la regió metropolitana de Barcelona i ens cal indispensàblement un mitjà de transport que ens acosti al centre de la capital en menys d’una hora, amb una franja horària i una frequëncia superiors a les actuals i en condicions que permetin als viatgers aprofitar el trajecte per treballar o estudiar. Això només ho pot oferir el tren, però no el que tenim ara, que dona el mateix servei des de fa trenta anys, sinó un de molt més eficaç i modern. Per aconseguir-ho calen inversions importants i només les aconseguirem si des de la ciutat empenyem tots en la mateixa direcció i si tenim clar que, després de molts anys de construir carreteres, ara toca tren.

Trens de càrrega
31.12.2010 | 6.47
Baixar de l’hora
30.12.2008 | 12.48

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. No dius quins són els que finalment van assistir-hi, però si posem que tenim empresaris, comerciants, sindicats, la caixa, tots, TOTS!, d’acord en què la primera prioritat és el tren, doncs home, i per lligar-ho amb la teva introducció, si això ens ho diuen fa no gaires anys, haguéssim pensat que era com de ciència ficció, no?

    Endvant amb el tren!

  2. Més que un engany de Kubrick o exageració de Ridley Scott, jo ho definiria com distòpia (antònim d’utopia).

    Com diu en Pere en el seu blog, el paraiso de los gansos, en resposta al meu comentari:
    “la línia que separa, diguem-ne moralment, la utopia de la distòpia és molt feble i sovint s’esvaeix”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.