Però el creixement progressiu de
les necessitats (reals o induïdes) de mobilitat té uns costos personals,
medi-ambientals i econòmics enormes i, -maleïda paraula!- insostenibles.
L’inevitable esgotament del petroli barat ens obliga a repensar tot el model
per racionalitzar i reduïr els desplaçaments, introduïnt un nou vector, el de
l’accessibilitat (No es tracta només d’arribar-hi abans, sinó d’estalviar-nos
el trajecte). Tot i això, la mobilitat seguirà sent una de els grans
característiques de la societat del segle XXI, perquè així ens ho han imposat,
en part, i perquè moure’ns ens agrada, no ens enganyem; i cal, per tant,
desenvolupar mitjans de transport
que superin l’ocàs dels combustibles fòssils. El vehicle elèctric pot ser una
bona solució, sobretot si és col.lectiu (molta gent en el mateix transport) per
als desplaçaments entre nuclis urbans i a l’interior d’aquests. Sí a més el fem
d’accés universal (públic), conduït per professionals (perquè nosaltres puguem
fer altres coses mentre ens movem), segregat de la resta del trànsit,
integrat en una xarxa tupída i ben pensada i conduït sobre rails (per
augmentar la seguretat i estalviar energia), el resultat podria ser un mitjà de
prestacions excel.lents. En podriém dir tren o tramvia, depenent del cas.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Sembla que vulguis parlar dels vehicles de tracció elèctrica, però en realitat gairebé et refereixes només a l’alternativa vehicle privat / vehicle públic col·lectiu.
Estic d¡acord que cal incrementar l’ús del transport col·lectiu, però això només s’escaurà quan la correlació cost / benefici sigui favorable. Si per anar a treballr has d’agafar un tren que mai no va a l’hora i després un autobús que passa quan vol, oblida’t del transport públic. I mentre els Park & Ride siguin de fireta, oblida-te’n també.
Passnt al tema del cotxe elèctric, em permeto mostrar un gran escepticisme. Cal distingir entre fonts d’energia i vectors d’energia. L’electricitat no és una font d’energia, és un vector d’energia. I això ens condueix a la pregunta rellevant: com es produirà l’escreix d’energia elèctrica necessària? Si la produïm cremant petroli o carbó no hi guanyem res: l’únic que aconseguirem és ‘externalitzar’ la contaminació.
Hi ha, a més, la qüestió econòmica: el cotxe elèctric és car. Hom pot subvencionar-lo, és clar, però seria suïcida econòmicament una línia de subvenció de caràcter indefinit. Que no passi com a les plaques solars, que només s’implantaven perquè es comptava amb la subvenció.
bracelets. With discount fine jewelry these tips imprint mind, cheap Chanel for sale you obligatoriness affirm a replica Cartier wholeslae mild and hassle unshackle replica Links of London experiennce on e-commerce websites. fine jewelry Thesae are plenty obscure replica Bvlgari for sale tips to arise besides Gucci replica unrivaled that leave fine jewelry discount Bvlgari Necklace fine jewelry