Adam Majó

Xuts a pals

30 de juny de 2009
3 comentaris

Cent-cinquanta anys

Sembla definitiu: l’aeroport dit corporatiu es construirà a Òdena, a l’Anòia. No  estic segur si m’en alegro o si  em sap greu, perquè encara ara ningú ens ha sabut explicar, amb dades i previsions fiables, que suposaria aquesta infraestructura en llocs de treball directes i indirectes, més enllà de la inversió inicial i de suposicions més o menys genèriques.
En tot cas, el cert és que l’aeroport en qüestió es quedarà a la banda no tant bonica de Montserrat i aquí, al Bages, ens haurem de plantejar nous objectius i reptes, o recuperar els que ja teníem pendents abans de la polèmica. I entre aquests, la millora de l’únc mitjà que, al segle XXI, pot connectar-nos de forma còmode i eficaç amb la capital del país, el tren.

Cadascú farà allò que cregui més oportú, només faltaria, però no em puc estar de dir que si tots els esforços esmerçats en la reivindicació aeroportuària es dediquéssin, ara, a exigir les millores que ens hauríen de permetre, en un termini de temps no molt llunyà, acostar-nos als tres quarts d’hora de viatge en els desplaçaments a Barcelona, segur que tots plegats i sortiríem guanyant. Pressionar, perquè el projectat túnel de Montcada es faci de seguida, perquè les millores entre Manresa i Terrassa es concretin ja i s’executin ben aviat, perquè es comenci a estudiar la quarta via al túnel de Barcelona i perquè es refaci la graella d’horaris, incloent-hi semi-directes a determinades hores del matí i la tarda, ampliant la franja i augmentant la freqüència. Estaria bé, per exemple, que l’ex-president de la cambra de Comerç, molt beligerant en el tema del transport aeri, tingués una actitud semblant, ara que és president d’una entitat teòricament al servei a la societat i al territori on està ubicada com Caixa de Manresa, i es mostrés igual de compromès amb la qüestió del ferrocarril. No només per això, perquè així estaria servint a la ciutat que dona nom a l’entitat, sinó perquè, alhora, estaria treballant a favor de les empreses d’aquí, començant per la mateixa Caixa, que veuen fins a quin punt els costa atreure professionals qualificats per treballar en una ciutat tant mal comunicada amb l’àrea metropolitana de la, ens agradi o no, ja forma part.
Tant de bo des de sectors influients de la  societat bagenca es faci pressió en aquest sentit. No obstant això, els usuaris no ens quedarem de braços creuats esperant-ho i ja hem començat a mobilitzar-nos. Aquest divendres, per exemple, a dos quarts de set  de la tarda, s’escenificarà una rebuda a les autoritats a la mateixa estació en la que es posarà en evidència les poques millores que ha sofert la línia en aquests 150 anys d’història. Després, a les vuit, xerrada al Casino

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

  1. Escric tornant de valencia, en talgo, que para uns 6 o 7 cops mes que l’euromed, pero nomes triga 20 minuts justos mes que l’altre, que nomes s’atura a tarragona i castello. El preu, la meitat, i si mes no al Talgo hi vaig comode i sense glassar-me gracies al desajust de l’aire condicionat que si he patit a l’anada. Escric des de el mobilino, que no te ni ‘c’ trencada ni accents. Em disculparan els curosos de l’ortografia i l’edicio (a i tambe em fa mal).

    Aquest mai he sortit de casa a tres de vuit, per agafar la renfaka cap a sants. Hora prevista d’arribada a les 09:30 aprox: temps ferpecte x fer un segon tallat, compar 50 grams de tabac (me l’han apujat 1eur i 35cen, gravisssssim!). A les 10 agafaria l’euromed i cap a valencia en tres horetes. Genial.

    Baixant cap a l’estacio, xino-xano doncs avui anava amb marge (curios en mi…) No he fet altra que aturar-me davant d’uns cartells poc visibles pero repetitius: convoquen aquest divendres a fer-nos sentir pel desfasse de Renfe, i mes en concret pel servei bananeru dels ‘usuaris’ de Manresa. ‘Quin puntassu’, que ‘he dit, ‘i a sobre no ho signa ningu, nomes l’adressa del bloc… Mirare de muntar-m’ho per treure-hi el nas’. 150 anys i rebuda a les autoritats aquest divendres, he seguit amb la caboria mentre creuava el pont sobre el riu. Aixi que he entrat a l’estacio i he comprat el bitllet cap a sants (normalment el compro, pero…) se m’ha ences l’alarma: al mati, mentre em fotia la torrada amb pernil els de la radio del rac1 han alertat d’endarreriments a les sortides de trens a les linies de mataro, martorell, terr-mnrs i granollers, direccio nord. Joder, haurien acabat abans dient quines no patien endarreriments. Pero be, era direccio nord, i en aquell moment he entes que no m’afectaria doncs jo anava ‘cap avall’. Pero quan estava picant el bitllet ja ho he vist clar. Avui el de les 08:08 no sortiria, em tocava palmar i sortir amb el deles 08:34 i arribar a Sants a les 09:55 per ‘empalmar’ amb l’euromed de les 10. Efectivament. A un quart de nou, la megafonia de l’estacio ens anunciava l’endarreriment, ens demanava disculpes, i recordava a tota l’andana 4 (petada) que no es pot fumar a tot el recinte de l’estacio. Ole! Ens fotem, ens esperem, no ens deixeu fumar (em quedava un piti, que m’he liat i me l’he fumat…), a mi em foteu la por al cos per si perdo el tren de valencia i, a sobre, em quedo sense els meus 50grams de tabac, el tallat a Sants i el primer piti del nou paquet amb vistes al Balanya.

    El remate ha arribat a dalt del tren. M’he apalancat, la bossa al seient del davant i les cames a sobre la bossa. A fer nonetes, i si ve el revisor, doncs ja porto el bitllet i esbrinare perquè si els endarreriments eren direccio nord, els de manresa hem pringat avui d’horeta. Encara no havia aclucat l’ull que em crida l’atencio un segurata que acaba d’entrar al vago, i per la pinta que fa i amb el tren en marxa, deu na fer el tallat a sanvi. ‘Baje usted los pies de ahi’, em diu el pavo. ‘Pero si els porto a sobre la bossa!’, que li torno. ‘Que baje los pies de ahi’. A tot aixo que el tio no s’havia aturat, continuava creuant el vago i la penya ja estava girant el cap viam si hi hauria sarau. El segurata no ha parat i jo tampoc he baixat els peus. Els comentaris del personal, amb la boca petita, no s’han fet esperar: ‘si llevamos media hora esperando’, ‘pero que diu el tio, si hi has posat la bossa’…

    M’emprenya com arribem a callar. Tampoc li he liat el numero a ningu, ni per lo dels peus ni al cap d’estacio pel retard que no expliquen. Pero el que mes m’infla el que no sona es la colla de personal que, en general, curra per la renfe. Des d’alguns tiqueterus fins a pocs revisors, que, veus, amb lo dels peus no et diuen res sempre i quan posis un diari o el ue vulgis entre el seient i el calssat que portis. Pero especialment, els segurates amb coeficient intel.lectual justet. Sobretot, els que porten gossos.

    Total, que divendres buscare el temps per fer cap a la mogudeta.

    D’historietes com a questa, llarga, tonta i manida segur que totes en tenim a cabassos. Pero despres, arriben dos dies els trens a l’hora, ens posen unes pantalletes amb la info de sortides (hora, destinacio i andana) i sembla que l’emprenyamenta se’t desinfla. Pero… el tema es mes profund i estructural.

    Em sembla que la moguda de divendres no ha estat molt publicitada, pero crec que pot ser interessant i positiva. Si som poquetes estara be, fins i tot. Si som el mogollon, pot ser la bomba. Viam quantes furgones ens envien els dels Mossos… Clar, com que ells no pillen el tren…

    I plego, que em foten mal els dits…

    Salut!

    Pd- comparteixo la majoria de mesures que s’apunten al missatge de l’adam i als blocs de 150anys i 45’, pero no acabo de veure o entendre perquè hem de fer un altre tunel i trinxar mes Montcada. Si nomes creues el poble la linia de terr-mnrs, encara, pero tenint present que hi passen 3 vies i tenen un petate com Bifurca, soterra tot aixo nomes es podria fer amb una super estacio sota el turo de Montcada, i aixo es impossible. Crec que el tomb del turo (i els tres baixadors de Montcada que s’inclouen a la linia) no són un greu problema.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.