En
un moment com l’actual, quan les escoles diversifiquen l’alumnat
gràcies als nouvinguts, és encara més palesa la necessitat d’abordar la
diferència des de l’empatia. Les diferències culturals, religioses o
ètniques també amplien els reptes del treball educatiu pel que fa al
tractament d’altres diferències com les de gènere, ideològiques,
socials o econòmiques. Perquè la diversitat —les diversitats— exigeix
reconeixement i això suposa deixar entrar els altres en la nostra vida
i també ser capaços d’entrar en la manera com els altres tenen
d’entendre, de veure i d’expressar el món.
Poques
manifestacions expressives com la música són capaces de bastir ponts on
puguen trobar-se els sentiments per a mirar junts en la mateixa
direcció. Pocs llenguatges com la música són capaços de traslladar la
força de la vida amb tota la intensitat i la complexitat que mereix.
Pocs espais de relació com el que ací ens convoca ens permeten obrir el
cor des de l’escolta.
No direm que Com sona l’ESO és
molt més que una experiència educativa perquè si l’educació s’assembla
a la manera de viure del mestre Kanamori, el treball d’aquesta gent,
construït entre l’esforç i l’alegria, comparteix sens dubte el nucli
central del seu ideari. Per sort, Com sona l’ESO—o
el que és el mateix, la música prenyada de sensacions i de trobades,
l’aposta compartida per un futur que sona en plural, el compromís per
ensenyar i aprendre a conviure dins i fora de l’aula— és una
manifestació insòlita, però pròxima i real, que almenys aquesta felicitat és possible.
Maria Lozano Estivalis
Professora de Pedagogia dels mitjans de comunicació
Universitat Cardenal Herrera-CEU, València
Piqueu damunt de la imatge per a fer-la més gran
Cartell Com Sona l’ESO 2008
14, 15, 16 i de Maig Carcaixent
Programa
Piqueu damunt de la imatge per a fer-la més gran
Instalacions
Estació de Carcaixent
Plaça de correus
Zona d’acampada
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!