INFORME PROVISIONAL SOBRE TVV DESPRÉS DE L?ERO.

L'informe sobre TVV, Canal 9, és el més complicat si parem esment de la gran 
quantitat de persones afectades. Hem recollit els casos més encandalosos
d'endollats, protegits i familiars del PP. Els requisits marcats en el document
que va aprovar el Consell d’Administració (molt discutibles i que vaig qüestionar
en la seua totalitat) els han incomplit reiteradament quan no han segut
convenients per als seus interessos de partit. Igualment, no han aplicat
l’informe PwC que fonamentava, segons ells, l’expedient de l’ERO i que
assignava els llocs que es consideraven necessaris per cada
departament.
A l’hora d’aplicar-lo, han posat i llevat segons els ha donat la gana.

He pogut constatar igualment que l'ERO ha tingut un acarnissament especial amb 
la promoció de treballadors del 1989, els qui posaren en marxa la radiotelevisió
pública. Un cas clar és el dels operadors d’equips; d’un operatiu de 300 se n’han
quedat 27 dels que tenen plaça, ningun dels quals de la promoció del 89. La resta
són contractats per obra i a temps parcial. S’han quedat, en canvi, els càmeres i
redactors del dispositiu presidencial, aquells que s’encarreguen del seguiment del
president a inauguracions i visites, pura propaganda perfectament prescindible amb
criteris estrictament informatius. 
 
Les tres presentadores afectades per l’ERO són també les del 89. En canvi, 
els presentadors de la visita del Papa –visita que provocà el major escàndol conegut
 de corrupció de la televisió pública, l’encausament del director general i diversos
alts càrrecs en una part de l’anomenat cas Gürtel-, el matrimoni format per
XAVIER CARRAU
(un comissari polític promocionat per Lluís Motes) i
MARIBEL VILAPLANA
, s’hi queden.
 
LLUÍS MOTES, que ha presentat el Notícies 9, ha dirigit, censurat i triat la 
informació al servei del PP com un Goebbels de tercera regional, que ha demanat
Esports i li ho han donat, que ha marxat a Ràdio 9 quan li ha convingut igual com
ha tornat a TVV segons els moviments dins el PP, no només s’hi queda, sinó que
els rumors li reserven un lloc destacat en la nova estructura per les seues bones
relacions amb la nova directora general, Rosa Vidal.
 
Els sindicats  de la patronal USO i CSIF, aprofitant la informació privilegiada de 
què disposaven, han llevat i posat delegats sindicals per a salvar treballadors afins
al règim que, d’altra forma, hagueren segut acomiadats o podrien haver estat
fàcilment “atacables” amb les demandes individuals.
 
Crida l’atenció la quantitat de persones afins a l’exsecretari general Vicente Sanz, 
el presumpte assetjador sexual, que han mantingut el seu lloc de treball.
 
Aquests són alguns dels casos més cridaners segons la informació de què dispose. 
S’hi han quedat:
 
PERPETUA BELTRAN, una de les tres baremadores junt a Manolo Sais i 
David González (Legem). Va ser cap de premsa amb Serafin Castellano quan
aquest era Conseller de Sanitat. Fou també en aquest temps quan Juan Prefaci,
actual secretari general de RTVV, va ser nomenat secretari de la mateixa conselleria.
 Després passaria a RTVV per a ser la mà dreta de Vicente Sanz i accedir a la
secretaria general quan el presumpte assetjador va haver d’abandonar el càrrec.
 
MANOLO SAIS i DAVID GONZÁLEZ, advocats de RTVV, eren de la màxima
 confiança de Vicente Sanz. Tots dos s’han quedat malgrat que l'informe PwC
eliminava els dos llocs de treball. Tenen un despatx d’advocats, LEGEM, cosa
totalment il·legal sent personal amb dedicació exclusiva a RTVV, i fan ofertes per
a atendre les demandes dels membres del sindicat USO i els seus familiars.
Podria donar-se els cas que portaren, fins i tot, demandes individuals de treballadors
 que ells mateixos han baremat prèviament. Es pràctica habitual que en aquest tipus
de demandes signe un tercer advocat que treballe per a ells.
 
 
 CAROLINA LLORENS RAGA, auxiliar administrativa, és la dona de l’alcalde 
d'Albalat dels Sorells, José Rafael Tamarit.
 
VICENTE PASCUAL FERNÁNDEZ, contractat per obra. Fou company de pis 
a Alacant de l’actual director de TVV Luis Redondo, un altre protegit de Vicente
Sanz. Està casat amb Salud Pedrós, subdirectora d’informatius, dona de la màxima
 confiança de Paula Meseguer, secretaria autonòmica de Comunicació de la
Generalitat.
 
PAULA MESEGUER, ha treballat com a periodista de Canal 9, és filla de 
la vicesecretària d’organització del PP, Marisol Llinares. Paula Meseguer va
treballar a Canal 9 fins el juliol de 2011, quan va anar a presidència a substituir en el
càrrec a Núria Romeral, la responsable d’impedir la transmissió en directe de la
dimissió de Camps i que va ser nomenada directora de Ràdio 9. S’ha salvat de
l'ERO per trobar-se en excedència forçosa. També va ser cap de premsa de
Ricardo Costa.
 
NÚRIA ROMERAL va ser cap de premsa de Camps. El seu marit va eixir en una
 conversa Gürtel en el juí de l’expresident.
 
Conversació telefònica del Bigotes i "Ric" Costa. El primer es queixa que mentre ells
 -Orange Market- no cobren "el marido de Nuria Romeral trabaja con todas las
consellerias. Son unos amorales", diu cabrejat. La gravació es va escoltar en el juí
contra Costa i Camps per presumpte suborn passiu (16/01/2012). La referència a
Núria Romeral s’escolta al minut 2.
 
http://www.goear.com/listen/a40bc85/el-bigotes-ric-costa-i-el-marit-de-nuria-romeral-el-bigotes
 
PACO GARRIGUES FRANCÉS, és el fill de la presidenta de l’associació 
d’ames de casa Tyrius, Asunción Francés, assessora de presidència de la Generalitat
 i proveïdora del vot femení conservador.
 
FERNANDO LÁZARO QUINTELA, va ser contractat per Jaraba com qui 
anava a pujar l’audiència i millorar RTVV per la seua gran experiència. Provinent
d’Intereconomia on ja no quedaven recursos per pagar salaris, es va dur sota el
braç tres documentals que va vendre a RTVV per 600.000 euros. Dos no s’han
emès. L’agost de 2012 va dimitir i va desaparèixer tal com havia vingut.
L’audiència de TVV havia seguit baixant. Ignorem si li pagaren algun tipus de l
iquidació de contracte.
Més informació a l’enllaç:
 http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/02/01/valencia/1328130063_101757.html
 
IÑAKI ESPESO, ha estat cinc anys d’excedència amb càrrecs en diferents 
conselleries (Angélica Such, Lola Johnson). Es va incorporar de nou aquest estiu i
s’ha salvat també de l'ERO.
 
PILAR VICENTE, ex-subdirectora de Radio 9 i gerent de la Fundació Gent per 
Gent.
 
CELIA HERVÁS ANTOÑANZAS, és la dona de JOSÉ LUIS NARANJO. 
Tots dos, junt amb EMILIO SOLANO, persones de confiança d’ANTONIO DE
 LA VIUDA
, imputat pel Gürtel de TVV i que es va reincorporar aquest estiu a
la tele (provinent de Tele Murcia). Tot i estar encausat pel robatori de diners públics
 que va suposar la visita del Papa, ni De la Viuda ni cap dels altres encausats ha
segut objecte d’expedient per part de RTVV. Per això, De la Viuda pot
reincorporar-se com si res.
 
NATALIA TRIPIPATKUL, una xica molt mona a qui li dóna tot igual i no 
acompleix cap requisit. Per tal de lliurar-la, ha segut nomenada flamant delegada
sindical de USO i així ha quedat protegida. Els vincles amb el PP semblen molt
importants.
El culebró, ací:
 
http://www.elplural.com/2013/02/25/sectarismo-arbitrariedades-y-sospechas-en-el-ere-que-desmantela-la-television-valenciana/
 
PACO NADAL, etern periodista de televisió i ràdio (té un contracte partit). 
S’ha quedat als seus 67 anys.
 
JOAN MIQUEL LLOPIS, més conegut com TJ, director del programa 
En Connexió. Es va emportar més d’una xiulada general per compactar programes
 (amb l’ajuda de J.L. Naranjo, l’amic de De La Viuda) la vespra de les vagues a
TVV per tal d’emetre l’endemà amb senyal de normalitat. Això és il·legal.
S’ha salvat de l’ERO.
 
ESTHER GIMENO, administrativa, filla de Conxa Valero, secretària de tots els 
directors any rere any des de Vicente Sanz. Segons PwC, no es quedava cap
administratiu, però al final se n’han quedat tres: Una xica contractada a Alacant,
Esther Gimeno, i IMMA MARTÍNEZ, que va ser delegada d’USO i va arribar a
 la tele de la mà de Sanz des del Congrés on era diputada, després que Zapatero
guanyara les eleccions. Es la dona d’un altre delegat d’USO.
 
Açò és el que de moment he pogut aclarir. Com he assenyalat en els informes 
anteriors, RTVV no facilita cap informació ni als consellers ni als sindicats, per la
qual cosa, aquest informe, com els anteriors, s’ha realitzat amb la col·laboració
de moltes veus anònimes a les quals vull agrair que hagen confiat en mi.
Pregue que li doneu tota la difusió que estiga al vostre abast.
 

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *