Curs 2020-2021. La nova… què?

La Conselleria d’Educació de la generalitat jussana accepta, imposa, permet, tolera, incentiva…? la creació de grups amb 27 alumnes (vint-i-set, sí), per al curs 2020-2021. El curs post(se suposa)covid-19. El curs de la “nova normalitat” (oxímoron més que suat!).

Però, tranquils!, només és un grup de 1r de Batxillerat, mixt, ciències i lletres, trivium i quadrivium. Ja són majorots! i estan conscienciats de la perillositat del coronavirus. I, tranquil·litat! Quenocundalpànico! Només aniran, tots juntets, a les classes de les matèries troncals; a les de modalitat aniran separadets (13 per un costat i 14 per l’altre).

Però, deixeu-me que us faça un detall dels grups que tindrem en aquest curs 2020-2021.

En definitiva hi haurà, d’un total de 35 grups: un grup format per 27 alumnes (el 1r de Batxillerat ja referit adés); 2 per 23 (2n d’ESO); 2 per 22 alumnes (un 2n i un 3r d’ESO); 9 per 20 alumnes, (de 1r, de 2n i de 3r d’ESO); 5 grups de 19 alumnes (2n i 3r d’ESO); 8 grups de 18 alumnes (4t d’ESO i 1r FPB); amb 17 alumnes tenim dos grups (els dos 2n de Bat, trivium i quadrivim, separats, ara sí!)

Ens estem acostant a aquella ratio que van prometre, assegurar, dir de 15 alumnes per grup. Que en tenim, sí: els programes especials FPB PAC, PMAR i PR4. Uns grups que, legalment, abans de la pandèmia, ja estaven limitats a un màxim de quinze alumnes per grup. O, potser setze, no ho recorde bé. O siga nihil novo sub sole.

Un parèntesi, fixeu-vos en la llengua en què estan escrit, pensats?, els enllaços URL de la Generalitat d’Educació i de la GVA. Més nihil d’aquell.

És cert, també que tindrem un grup de 14 (catorze!) alumnes i un de 5, cinc! alumnes: són els de 2n d’FPB. Tot un luxe d’esforç i preocupació per la nostra salut per part dels nostres polítics i responsables de la matèria.

Ara, el que no entenc és com *** pretenen encabir els alumnes en els espais de què disposem i que es mantinguen les distàncies de seguretat!

Us deixe a vosaltres les operacions.  Caldrà un cercle de 0’75m de radi per cada alumne, i un professor!

Disculpeu, no trobe com escriure la fórmula de l’àrea del cerclepierredós“, ací (no trobe les tecles de caràcters especials, vaja).

Però, si cada persona necessita una àrea de 1’767 metres quadrats (l’àrea d’un cercle de 0’75 m. de radi), ens caldria una aula de 1’767m2 per 28 (27+1), és a dir, d’un poc més de 49’48 metres quadrats. I això sense fer la quadratura del cercle. Vull dir, que ens caldrà una superfície més gran encara per poder encabir aquests cercles. Són els espais que queden entre els diferents cercles, si volem mantenir, sempre la distància de seguretat. Permeteu-me que ho il·lustre amb aquesta imatge.

L’aula més gran de què disposem, al nostre centre, és l’espai on hi ha la biblioteca actual (el dipòsit/cementeri de llibres). Ignore el seu metratge; però, sí sé que només té un finestró en un cantó. Il·luminació, sempre artificial; ventilació, zero. Un aparell d’aire condicionat microscòpic, i col·locat en un altre racó.

Però, no parlem, ara, dels espais i infraestructures del “nostre” centre, que són ***, que són, … per obra i gràcia de les especulacions i retallades. Es tracta d’un centre construït a mitjans dels anys noranta. Dissenyat per a la nova ESO que venia, llavors, pensat per a grups menuts.

Ah! se’m passava, també tenim tres aules BAR (barracots). Que algú diu que seran canviades per dues de més grans, per poder destinar-hi grups de quinze alumnes.

Ignore si n’hi ha més centres IES amb aquestes barbaritats valencianes. No m’estranyaria gens!

Això és a l’IES Vall de la Safor, de Vilallonga de la Safor, País Valencià.

Per acabar, sempre podem tirar mà d’allò que aquestes mesures són les ideals, i que, si no és possible que les apliquem, les reduïm, escurcem la distància social, augmentem les ratio… Aquests són els meus principis, si no us agraden, en tinc uns altres! Prohibim que els malalts vagen a votar, però no ens preocupem per l’estat de salut dels turistes que ens arriben, exteriors o interiors. El virus no coneix de deneís; o sí?

 

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari