Ensenyament

1.- Si cerquem l’arrel de major autenticitat d'”ensenyar”, el significat propi de la paraula, trobem que ensenyar és mostrar un camí a seguir. 
2.- Un mètode no és altra cosa que un camí vers una fita o descoberta.
3.- Un record representa un moment d’importància en el procés de vida gravat en l’ànima, en el cor.
4.- Una descoberta la major de les vegades s’associa amb la capacitat de meravellar-se.
5.- La Veritat, la Bellesa, el Bé, són per compartir per pròpia naturalesa.

                             

Si apliquem aquests punts a Ensenyar…
Ensenyar no es pot reduir a mostrar dades, a funcionalitat sense substància, o sense relació i sentit amb el present.
No podem reduir mètode a operacions mecanicistes, maneres i manipulacions.
No es pot parlar només de memòria, sense presència o sembra del record.
No hi pot haver ensenyament sense entusiasme.
L’individualisme, l’èxit o el fracàs individual, només assenyalen un món sense valors.

Quin ensenyament volem?
Hi pot haver ensenyament sense educació?
Del niu d’ancestres biològics, si aixequem el vol, cap a on conduïm i ens conduïm? (“E-ducere”)

Penso que paga la pena fer-se preguntes…

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *