ALGUNES CONCLUSIONS SOBRE LA TERTULIA:Impostos i Hisenda Pública

Dintre del cercle de tertúlies setmanals que hem encetat els de la CUP, en la del passat dia 7 de febrer, a més de parlar sobre els Impostos i la Hisenda Pública, sobre tot les Hisendes Locals, es va aprofitar per analitzar els Pressupostos de l?Ajuntament de Vic per l?any 2007, i sobre aquests,  entre altres, es va arribar a les següents conclusions:

         Que la major part del pressupost de l?Ajuntament se?l mengen les despeses corrents (al voltant d?un 70 %), i de l?anàlisi que se?n va fer és que una part d?aquestes despeses es podrien reestructurar per tal de minorar una bona part de la despesa que es destina al propi funcionament estructural de l?Ajuntament per poder destinar aquests recursos al benestar dels ciutadans.

         Que l?IMPEVIC, és una gran despesa per l?Ajuntament, ja que hi ha de transferir pel seu funcionament al voltant de 2.500.000 d?euros per tal de cobrir el seu pressupost pel 2007.  Per la qual cosa és un Institut plenament deficitari i això que podria no tenir massa importància si del seu funcionament i activitats la ciutat en treu un profit, es converteix en un llast per tal com està funcionant ara per ara amb un caire purament elitista i dedicat més a donar una imatge de Vic de la que tan sols se?n aprofiten quatre gats (els de sempre). Això si, el dèficit el paguem entre tots.

L?IMPEVIC ha de ser una eina destinada a la promoció econòmica de la ciutat, però no amb l?actual política que més aviat busca la promoció de qui està al seu front i del interessats que en treuen profit.

         Que sense deixar de banda que estem en contra del creixement indiscriminat de la ciutat, de tota la requalificació de terrenys i del gran volum d?edificacions que ens estan convertint Vic en una ciutat diferent i desconeguda l?Ajuntament en treu un profit econòmic mol modest, per la qual cosa caldrà plantejar-se la tributació d?aquest sector, per tal de que una part important de les plusvàlues que es generen reverteixin a les arques municipals.

Aquí caldrà com a una primera mesura que l?Ajuntament potenciï la Inspecció i comprovació de valors que es declaren al demanar llicències urbanístiques i d?obres per tal de fixar les bases de tributació als costos reals.

 

         Que la part del pressupost que es destina a inversions en la ciutat és irrisori (al voltant del 6 % del pressupost).

         Que no es compleix amb destinar al menys un 0?7 % del pressupost a ajudes al Tercer Món, per la qual cosa cal fer un esforç amb nous projectes en aquesta àrea, potenciant-la el màxim possible.

 

 

 

 

 

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *