Des de la Plana

Josep Usó

24 de novembre de 2020
0 comentaris

La recuperació econòmica.

Tothom sap que estem en plena recuperació econòmica. Almenys, així ens ho anuncien cada dia més i més cadenes d’aquelles d’informació. Fins i tot hi ha portals econòmics que ja van començant a llençar les campanes al vol. Fins i tot ens anuncien que de les empreses amb més possibilitats d’inversió, ara mateix, estan les relacionades amb el sector turístic. Des de les dedicades als hotels fins a les dedicades al transport. Per exemple, les aerolínies.

D’altra banda, aquestes aerolínies han de pagar unes taxes als aeroports per estar-s’hi. A més a més de la despesa, si una aerolínia té molts avions aparcats a un aeroport, això es veu. I no fa bé. Per aquesta raó, quan una aerolínia preveu que una part de la seua flota no la farà servir, l’aparca a un aeroport poc transitat. Aquesta és, per exemple, una de les funcions que fa l’aeroport de Terol. Allà, normalment hi ha algunes dotzenes d’avions que oficialment estan fent operacions de manteniment. Però que s’hi estan allà mesos i mesos. Mentre no es faran servir.

Ara mateix, no sé com estarà l’aeroport de Terol de ple; però el de Castelló, que habitualment no tenia cap avió, ara n’està ple. Per exemple, de Vueling, n’hi ha més de vint. I també uns quants de la pròpia British Airwais, l’empresa matriu de Vueling o Ibèria, entre altres. En aquest cas no sembla un cas de manteniment. Com a mínim per a una bona part dels que hi ha. Es veu que més que mantindre’ls, el que es fa amb ells és desballestar-los. Perquè ahir mateix es va encendre accidentalment un jumbo (Boeing 747-400). Els bombers van apartar els que hi havia al voltant esperant el torn per a ser desballestats.

També es va a instal·lar un hangar per a fer tasques de manteniment; però aquest encara no està operatiu. Es dedicarà als avions dels tipus A-300 i B-737. Just els que, si tot va com està previst, abans de deu anys ja no seran necessaris en bona mesura perquè la nova xarxa europea de trens nocturns els substituirà com a enllaça entre les principals capitals europees (que tinguen ample europeu).

Total. Que de moment, les expectatives de negoci de IAG, el grup al qual pertanyen Vueling o Iberia no sembla massa afalagador. Això sí. L’aeroport de “l’abuelito” ja no és un aeroport sense avions. El que passa és que no volen. Allà estan i prou.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!