Des de la Plana

Josep Usó

30 de novembre de 2018
2 comentaris

La nau-fragata.

Diu el ministeri de defensa de Noruega que la fragata que se’ls va enfonsar després d’abordar un petrolier, es va enfonsar perquè els sistemes d’estanqueïtat del vaixell eren defectuosos. I afegeix que la resta de fragates que van comprar al mateix fabricant, també tenen el mateix defecte.

El que sobta és que el fabricant dels vaixells és Navantia, l’empresa pública espanyola de fabricació de vaixells de guerra. El mateix fabricant que ha construït els submarins de la sèrie 80, que havien d’estar operatius fa deu anys i costar 500 milions d’euros cadascun i encara no n’hi ha cap d’operatiu i ja ha costat més de 2000 milions. La mateixa empresa que tenia un director de drassana i del projecte dels submarins que s’ha descobert ara, després de vint anys, que va falsejar el seu currículum i no era enginyer. La mateixa empresa que ven vaixells de guerra a Aràbia Saudí.

Resulta sorprenent que ningú dels noruecs s’adonés fins ara que el vaixell no tenia aquestes mampares. Consisteixen un uns tants murs que divideixen el vaixell en diferents compartiments i que, en cas de necessitat, es poden tancar i aïllar una de les seccions que s’haja inundat. Per a que us en feu una idea, el Titanic, que va més de cent anys que es va enfonsar, ja els tenia, però no arribaven fins a dalt del tot del casc. De manera que, en omplir-se un departament, l’aigua vessava en el següent.

Ara diu que el prestigi de Navantia s’ha enfonsat del tot. Podrà acompanyar els famosos submarins de la sèrie 80, que tampoc acaben de surar.

Un altre èxit aclaparant i incontestable de les fàbriques d’armament de la gran nación. Amb aquestes credencials, la MarcaEspaña es ven sola. O marxem o ens enfonsarem. Que ja van dos advertiments: el del submarí i el de la fragata.

Per acabar, un acudit de llengua. Pot ser Navantia, decidida a fer un gest d’acostament envers Catalunya, podria reanomenar els seus models de fragata. Es podrien dir Nau-fragata. Només és una idea.

  1. Veig habitualment la TV noruega i sembla incomprensible que en aquest país que hi ha regles per a tot, no conegueren el defecte de la fragata fins ara, igual que Navantia la de la titulació del seu enginyer. El petrolier va complir les regles d’avís a la fragata, però no va evitar aquesta la col·lisió.
    Josep, ja et comentaré el final, però la no m’estranyaria que estiguera l’alcohol darrere del desastre.
    Cada país, com veus, té la seua pròpia “marca”, a pesar que ens dolga.

    1. És de no saber-se el principi d’Arquímedes. Que abans l’estudiàvem a l’institut, però que ara ja no. També pot haver un problema d’alcohol, però el defecte de la fragata és d’antologia. Per a fer publicitat de l’empresa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!