Des de la Plana

Josep Usó

1 d'octubre de 2018
0 comentaris

La millora definitiva en l’ensenyament.

Fa molts anys, massa, que a l’ensenyament van aterrar els “experts en el tema”. Ells mai saben res de cap de les disciplines que s’haurien d’ensenyar a aquells alumnes que volen aprendre. Però donen lliçons als professors de qualsevol disciplina. Tant és de Matemàtiques, com de qualsevol llengua, de qualsevol Ciència o d’allò que vulgueu. I la seua cantarella, amb més o menys variacions, sempre té el mateix origen: “en realitat, el que és important no és saber d’una matèria, sinó saber-la ensenyar”. Per descomptat, mai explicaran com es pot fer entendre a una altra persona qualsevol cosa que tu no entens. Per això, quan es veuen envoltats, acaben amb el seu mantra: “Cal aprendre a aprendre”.

Però aquesta bajanada, ells tampoc l’entenen. Perquè, en realitat, abans d’aprendre a aprendre, caldria aprendre a aprendre a aprendre. I abans, encara caldria aprendre a aprendre a aprendre a aprendre. I així, successivament. De manera que un indocumentat pogués passar infinites hores ocupant el temps dels alumnes sense fer res de profit.

És evident que si estireu això del aprendre a aprendre, us quedarà molt llarg i es farà molt evident el sofisma sobre el qual descansen totes les teories dels “experts en el tema”. Però, senzillament per a donar-li una forma més matemàtica, que fins i tot a ells els semblaria millor, es podria expressar com:

Cal que els alumnes aprenguen a (aprendre)EXPn.

On n seria la quantitat de vegades que apareixeria la paraula “aprendre” en la broma.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!